چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

در گلستان چه تعداد شغل ایجاد شد؟

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان گلستان محقق شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به ایجاد بیش از ۱۸ هزار شغل در استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان گلستان محقق شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، اظهارداشت: در سال ۹۷ با ثبت ۱۸ هزار و ۶۴ نفر شغل در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی، ۶۰ درصد از تعهد ۳۰ هزار نفری اشتغال استان محقق شده است.

وی افزود: از این میزان گرگان با ۳ هزار و ۳۰۰ شغل و گنبدکاووس با ۲ هزار و ۲۰۰ شغل بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را ثبت کردند و شهرستان‌های رامیان و گمیشان با ۹۸ و ۹۲ درصد بیشترین میزان درصد تحقق را به ثبت رساندند.

مازندرانی به عملکرد استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری اشاره و تصریح کرد: در مرحله نخست، اعتبارات ابلاغی به استان ۱۶۲ میلیارد تومان بود که با پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۳ هزار و ۱۰۹ طرح، تحقق ۱۳۴ درصدی این اعتبارات را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در این میان، بانک کشاورزی ۱۰۲ میلیارد، بانک توسعه تعاون ۴۴ میلیارد، پست بانک ۳۷ میلیارد و صندوق کارآفرینی امید ۳۴ میلیارد تومان از اعتبارات روستایی را به متقاضیان پرداخت کردند.

دبیرکارگروه اشتغال استان گلستان خاطرنشان کرد: سهم طرح‌های ایجادی از این تسهیلات ۵۲ درصد، طرح‌های توسعه‌ای ۴۰ درصد و سرمایه در گردش ۸ درصد بود و از محل این طرح ها ۴ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است.

وی درباره اعتبارات اشتغال فراگیر گفت: تاکنون ۵۲ میلیارد تومان به ۱۰۴ طرح پرداخت شد که ۵۲۳ شغل از محل این تسهیلات ایجاد شده است.

مازندرانی اظهار کرد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته ۱۹۲ میلیارد ریال پرداخت شد و امسال این اعتبارات ۲۷۸ میلیارد ریال است که در حال پرداخت است.

وی افزود: دغدغه اصلی در استان موضوع اشتغال است و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی در استان سبب شد تا نرخ بیکاری از ۱۱.۶ درصد در تابستان ۹۶ به ۸.۹ درصد در تابستان امسال کاهش پیدا کند.

درج دیدگاه