پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

دلخوش: افزایش رشد اقتصادی ناشی از قیمت نفت، رشد محسوب نمی‌شود

تعاون آنلاین – یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی باید آمارهای جهانی را مورد توجه قرار داده و تمام شاخص‌ها را در رشد اقتصادی مدنظر داشته باشد، گفت: افزایش یا کاهش قیمت نفت رشد اقتصادی محسوب نمی‌شود.

کاظم دلخوش در خصوص آمار ارائه شده شش ماهه نخست سال برای رشد اقتصادی، گفت: زحمات مسئولان بانک مرکزی قابل تقدیر است اما به نظر می‌رسد باید به آمارهای جهانی هم توجه و دقت کافی شود.

وی افزود: در بهترین شرایط رشد اقتصادی ما ۳.۴ خواهد بود و بر اساس همان چیزی است که بانک جهانی اعلام کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت نفت، رشد اقتصادی نیست، گفت: قیمت نفت نوسان داشته و در برهه‌های زمانی مختلف کاهش یا افزایش را شاهد بودیم بنابراین آن را نمی‌توانیم رشد اقتصادی در نظر بگیریم.

به گزارش ایسنا، دلخوش با بیان اینکه در رشد اقتصادی باید تمام شاخص‌ها مدنظر باشد، گفت: معتقدم شاخص‌هایی که در زمینه رشد اقتصاد تاثیرگذار هستند باید دقیق برآورد شوند. به عنوان مثال اگر بگویند یک نفر در هفته یک ساعت مشغول به کار بوده پس شاغل است اینگونه نیست و اصولا شاغل سن مشخصی دارد. در رشد اقتصادی هم اینگونه است.

وی در پایان بیان کرد: دولت در برنامه ششم پیش‌بینی کرده که تا پایان اجرای برنامه ما رشد اقتصادی هشت درصد را داشته باشیم. اگر اینطور است پس با توجه به آماری که ۷.۴ اعلام شده ما باید به این رشد رسیده باشیم در حالیکه اینطور نیست.

درج دیدگاه