شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

دلیل کمرنگ شدن فعالیت تعاونی ها چیست؟

Searching for answers. Top view of man holding note pad with question mark on it while standing on the wooden floor

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یک چهارم تعاونی‌های ثبت شده در استان زنجان فعال هستند، گفت: از جمله دلایل عدم فعالیت تعاونی‌ها می‌توان به کمرنگ شدن حمایت‌های دولتی در قالب تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و موضوعات دیگر اشاره کرد به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی در جلسه شورای […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یک چهارم تعاونی‌های ثبت شده در استان زنجان فعال هستند، گفت: از جمله دلایل عدم فعالیت تعاونی‌ها می‌توان به کمرنگ شدن حمایت‌های دولتی در قالب تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و موضوعات دیگر اشاره کرد

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۳۱ تعاونی از ابتدا تا به امروز در استان زنجان ثبت شده است، اظهار کرد: ۹۵۹ هزار و ۲۷۶ نفر از استان زنجان در این تعاونی‌ها عضو هستند که ۴۵ درصد آنها را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرمایه این تعاونی‌ها ۱۱۳ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در این بین شهرستان زنجان با دارا بودن یک هزار و ۵۵۸ تعاونی رتبه نخست و شهرستان خدابنده با دارا بودن یک هزار و ۲۷۲ تعاونی رتبه دوم و ابهر با ۶۷۵ تعاونی در رتبه بعدی بیشترین تعداد تعاونی‌های استان زنجان قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بعد از شهرستان زنجان، شهرستان خدابنده بیشترین میزان تعاونی‌های استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: می‌توان از این ظرفیت با توجه به محروم بودن شهرستان خدابنده استفاده بسیارخوبی کرد.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه ۳۸۷ تعاونی در شهرستان زنجان فعالیت دارند، گفت: در کل استان زنجان از تعداد ۴ هزار و ۴۳۱ تعاونی ثبت شده، ۶۶۹ تعاونی به صورت فعال در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک چهارم تعاونی‌های ثبت شده در استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: از جمله دلایل عدم فعالیت تعاونی‌ها می‌توان به کمرنگ شدن حمایت‌های دولتی در قالبت تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و موضوعات دیگر اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ۲۹۵ واحد تعاونی مسکن در استان از ابتدا تاکنون ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ۶۹ تعاونی فعال، ۱۳۸ تعاونی غیر فعال و ۸۹ تعاونی نیز منحل شده‌اند.

یوسفی با اشاره به اهداف فعالیت تعاونی‌های مسکن، خاطرنشان کرد: تعاونی‌های مسکن استان زنجان عامل رشد و توسعه استان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۳ واحد تعاونی اعتبار در استان زنجان وجود دارد که ۲۶ مورد آن فعال است، ابراز کرد: همچنین ۱۳۹ تعاونی مصرف در استان زنجان تشکیل شده که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین در دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش اساسی در توزیع اقلام مختلف غذایی و غیره داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توان در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

درج دیدگاه