جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

در یازدهمین جشنواره‌ کارآفرینان برتر البرز عنوان شد

دنیای اقتصاد بی‌رحم است/ ثبت نام ۱۸ هزار بنگاه در جشنواره کارآفرینان برتر

تعاون آنلاین – مدیرکل دفتر توسعه‌ کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ‌گفت که فناوری شمشیر دو لبه است.

پریسا ریاحی در یازدهمین جشنواره ‌کارآفرینان برتر استان اظهار کرد: برای این‌که بتوانیم مشکلات اقتصادی را حل‌کرده و به اشتغال پایدار برسیم، چاره‌ای جز توجه به سیاست‌های‌ کارآفرینی نداریم.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی توجه زیادی به مساله ‌کارآفرینی شده و مقام معظم رهبری نیز بر این مقوله تاکید فراوانی دارند.

ریاحی با اشاره به روند انتخاب‌کارآفرینان برتر استان‌ها توضیح داد: در مجموع ۱۸ هزار بنگاه اقتصادی برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند که از میان آنها ۱۸۲ نفر به عنوان کارافرین برتر معرفی شدند.

مدیرکل دفتر توسعه ‌کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این ۱۸۲ نفر برای انتخاب شدن پروسه سختی را پشت سر گذاشته‌اند و انتخاب آنها بر اساس نوآوری بوده و روابط و تسهیلات مالی‌ ‌در این پروسه تاثیری نداشته است.

این مسئول ابراز کرد: در این جشنواره‌ کسانی به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدند که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ که سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور بود، رشد داشتند.

ریاحی در  بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحران اقتصادی در کل دنیا اشاره‌ کرد و گفت: در حال حاضر تلاطم اقتصادی در کل دنیا جریان دارد و تنها به کشورهای خاصی محدود نمی‌شود.

وی ابراز کرد: کشورهایی می‌توانند به سلامت از این تلاطم خارج شوند که خود را به فناوری‌های روز مجهز کنند. فناوری مثل شمشیر دو لبه است و باعث اختلاف شدید بین ‌کشوهای دنیا شده است.

ریاحی اظهار کرد: کشورهایی‌ که به فناوری‌های نوین دسترسی دارند ثروت و قدرت زیادی دارند و سایر کشورها با فاصله بسیار از آنها در مشکلات اقتصادی دست و پا می‌زنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از آنجایی ‌که دنیای اقتصاد بی‌رحم است، کشورهای صاحب فناوری منتظر سایر کشورها نمی‌مانند و فاصله خود را با کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه روز به روز بیشتر می‌کنند.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عدم توازن در تمرکز بنگاه‌های اقتصادی پررشد کشور اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر این بنگاه‌ها در تهران، البرز و قم فعالند و هر چقدر از مرکز کشور دورتر می‌شویم تعداد این بنگاه‌ها کمتر می‌شود.

ریاحی توضیح داد: باید تلاش‌کنیم این عدم توازن را برطرف‌ کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی همه استان‌ها بتوانند به رشد قابل توجهی برسند.

درج دیدگاه