جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تعاونی ها در روستا با چه هدفی ایجاد می شوند

تعاونی ها در روستاها با چه هدفی ایجاد می شوند

در سال ۱۳۹۶ ، هشت شرکت تعاونی جدید با عضویت حدود ۱۰۰ نفر در زمینه های تولیدی ، کشاورزی و خدماتی تشکیل شد و در سال ۱۳۹۷، تقویت، تاسیس ،افزایش سرمایه و اعضای تعاونی ها ادامه دارد.

رئیس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفت: ۴۰ درصد شرکت های تعاونی این شهرستان در مناطق روستایی دهستان ارنان ، خورمیزات ، تنگچنار ، بهادران و میانکوه بخش مرکزی فعالیت دارند.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا دهقانی زاده افزود: تشکیل تعاونی ها در مناطق روستایی با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی و مشارکت علاقه مندان و پیگیری دهیاران و شوراهای اسلامی انجام می شود.

وی ادامه داد: ۳۷۴ شرکت تعاونی در بخش های کشاورزی ، صنعتی و خدماتی با عضویت افزون بر ۱۰ هزار نفر و با سرمایه اولیه۷۶ میلیارد ریال در شهرستان مهریز فعالیت دارد.

این مسول اظهار کرد: توسعه و توانمندسازی تعاونی ‌های روستایی و کارآفرینی اقتصادی در روستاها در قالب مشارکت گروهی از جمله برنامه های مهم دولت است که امسال نیز در شهرستان پیگیری می شود.

به گفته دهقانی زاده،در سال ۱۳۹۶ ، هشت شرکت تعاونی جدید با عضویت حدود ۱۰۰ نفر در زمینه های تولیدی ، کشاورزی و خدماتی تشکیل شد و در سال ۱۳۹۷، تقویت، تاسیس ،افزایش سرمایه و اعضای تعاونی ها ادامه دارد.

وی شهرک های صنعتی را شامل شهرک شهید چمران ، سایت ۱۹۶ هکتاری ، یزد مهر ، هرفته ، شهرک سنگ ، شهرک سریشم و ناحیه صنعتی بهادران ذکر کرد .مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

درج دیدگاه