جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دوره های آموزش تخصصی رایگان تولید پوشاک برای فعالان ایرانی

شرکتی ترکیه ای برای آموزش دوره تخصصی پوشاک به ایران می آید . حالا طرح تکاپو که پیش تر در هفت استان اجرایی شده بود و قرار است سراسری به مرحله اجرا درآید این مهم را در دستور کار قرار داده است . ترکیه در سال های اخیر در صنعت پوشاک به موقعیتی مناسب دست […]

شرکتی ترکیه ای برای آموزش دوره تخصصی پوشاک به ایران می آید .

حالا طرح تکاپو که پیش تر در هفت استان اجرایی شده بود و قرار است سراسری به مرحله اجرا درآید این مهم را در دستور کار قرار داده است .

ترکیه در سال های اخیر در صنعت پوشاک به موقعیتی مناسب دست یافته است به طوری که امروزه صادرات پوشاک ترکیه به اروپا و ایران و دیگر نقاط جهان ، درآمد ارزی مناسبی را برای این کشور تدارک دیده است.

در این شرایط است که مدیر طرح ملی تکاپو از برگزاری دوره های آموزش تخصصی تولید پوشاک توسط یکی از شرکت های پوشاک ترکیه برای فعالان ایرانی خبر داد.

«رضا تازیکی» گفته است: دوره های تخصصی کاربردی اجرا شده توسط مربیان و کارشناسان کشور ترکیه در بنگاه های تولید پوشاک ایرانی رایگان بوده و اجرای برنامه ها توسط طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) برنامه ریزی و اجرا می شود.

به گفته وی  همه هزینه های سفر و آموزش توسط شرکت پوشاک ترکیه ای تامین شده است.

وی در گفتگوی کوتاهی با ایرنا اضافه کرد: مزیت دوره این است که مربی خارجی اختصاصی برای هر بنگاه دوره ها را به شکل عملی برگزار می کند.

تازیکی ادامه داد: فقط یک تا دو روز برای همه تولیدکنندگان دوره عمومی گذاشته می شود اما دوره های تخصصی عملی در هر واحد تولیدی چند روزه است.

وی یادآور شد: بزودی دوره های آموزشی تخصصی حوزه پوشاک توسط تکاپو با همکاری دفتر توسعه نساجی و پوشاک وزارت صنعت معدن تجارت نیز برگزار خواهد شد.

طرح تکاپو در هفت استان کشور اجرا شده که در چهار استان(خراسان رضوی، مازندران، کردستان و فارس) به نسبت رضایت بخش بوده اما تا پایان سال ۹۶ در همه استان های کشور اجرایی خواهد شد.

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) یکی از برنامه های اشتغال معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای هر استان با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان تنظیم شده است.

در اجرای طرح تکاپو، علاوه بر معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارشناسان بین المللی همکاری و مشارکت دارند. این طرح با توجه به تجارب موفق سایر کشورها تنظیم شده است.

درج دیدگاه