پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

دولت تعاونی های واقعی را ساماندهی کند نه آنهایی که فامیلی تشکیل شده اند

تعاون آنلاین – نیکفر گفت: دولت باید تعاونی هایی که واقعا وجود خارجی دارند و فقط فامیلی تشکیل نشده اند را ساماندهی کند.

ذبیح نیکفر به نقش تعاونی ها در تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و اظهار داشت: تعاونی ها می توانند با نقش سازنده و فعالانه خود در اقتصاد خرد به مردم کمک کنند.
وی با بیان اینکه اکنون تعاونی ها نقش بازوی قدرتمند را در اقتصاد دارند، افزود: تعاونی ها هر کجایی که در اقتصاد مشکلی پیش می آید می توانند بازار را تعدیل کنند.
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که تعاونی ها بازوی قدرتمند برای تعدیل بازار هستند، گفت: تعاونی های فعال می توانند به نهاد های دولتی و بنگاه های تولید دست یاری بدهند و با فعالیت واقعی خود پشتیبان اقتصاد های منطقه ای و محلی باشند.
به گزارش ۸ دی، نیکفر استفاده از تعاونی ها برای مردم را یکی از راه های ارزان تهیه محصولات و اقلام مصرفی خانوار برشمرد و اظهار کرد: سبد خانوار و محصولات مصرفی مردم با فعالیت مستمر تعاونی ها شکل می گیر و مردم از وجود تعاونی های فعال احساس امنیت می کنند.
وی به استفاده دولت از وجود تعاونی های فعال تاکید کرد و گفت: دولت باید تعاونی هایی که واقعا وجود خارجی دارند و فقط فامیلی تشکیل نشده اند را ساماندهی کند و در مواقع ای که نیاز فوری برای تهیه و توزیع کالا ها دارند از آنها بهره بگیرند.
نماینده لاهیجان و سیاهکل با تاکید بر اینکه عرضه محصولات در تعاونی ها باید به میزان تقاضای محلی صورت گیرد، افزود: نباید منتظر ماند تا روزهای پایانی سال فرا برسد و بعد از تعاونی ها استفاده کنند بلکه باید تعاونی های فاعل در سطح شهرستان ها را با برنامه ریزی های صورت گرفته محصولات را تزریق کنند و بسته به نیاز جامعه توزیع محصولات عرضه شود.
نیکفر با انتقاد از اینکه بسیاری از تعاونی ها اکنون فقط یک اسم از آنها باقی مانده، بیان داشت: باید ساز و کارهای تشکیل تعاونی ها تغییر کند و سیاست های جایگزین آن بررسی و مورد استفاده قرار گیرد.

درج دیدگاه