سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

در محل دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد:

دومین فستیوال کشوری محاسبات سریع ذهنی مبتکران

شرکت تعاونی دانش‌بنیان مبتکران آریا پارس، مرحله نهایی رقابت‌های محاسبات سریع ذهنی در سطح کشور را برگزار نمود و به برگزیدگان جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا کرد.

این فستیوال که برای دومین‌بار است برگزار می‌شود، با هدف افزایش مهارت‌های محاسبات ذهنی کودکان با استفاده از چرتکه تشکیل شده است و شرکت تعاونی دانش‌بنیان مبتکران آریا پارس به عنوان صاحب ایده در ایران، برای ایجاد و رشد مهارت‌های محاسباتی ذهنی در فراگیران خود، از روش‌های مورد استفاده در سایر کشورها بهره برده است.
در این رقابت‌ها، دانش‌آموزان مستعد در دو مرحله و در ۱۰ سطح مختلف به رقابت پرداختند. بدین شرح که ابتدا در هر استان فراگیرانی که از سوی مربیان خود شناسایی و معرفی شده بودند، پس از طی دوره‌های مهارت آموزی در رقابت سطح استانی شرکت نموده و برگزیدگان به فستیوال کشوری محاسبات سریع ذهنی راه یافتند.
در جشنواره کشوری محسبات سریع ذهنی مبتکران (IQMAS) علاوه بر برگزاری رقابت نهایی در میان برگزیدگان، برنامه‌های دیگری نیز متناسب با سنین فراگیران ترتیب داده شده بود که از جمله می‌توان به حضور آقای داریوش فرضیایی (عموپورنگ) و پذیرایی از میهمانان اشاره کرد.

درج دیدگاه