پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادرات برگزار می شود

تعاون آنلاین – مدیرکل دفتر توسعه معاونت تعاون گفت: دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون با رویکرد صادرات از ١٩تا ٢١ دی ماه در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

«پیمان باباخانلو» عصر دیروز (یکشنبه) در نشست مسوولان تعاونی ها که در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: قرار بود در برنامه پنجساله پنجم توسعه به سهم ٢٠ درصدی بخش تعاون برسیم که ممکن نشد و هم اکنون سهم تعاون در اقتصاد هفت درصد است.

وی توسعه بخش تعاون را در راستای راهبرد ١٢ گانه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بازار پیشران تولید است به همین سبب برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی برای نمایش توانمندی ها و ظرفیت های بخش تعاون به شمار می رود.

به گفته وی نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون از سال گذشته پس از سالها وقفه دوباره آغاز به کار کرد و امسال با تمرکز بر امر صادرات به عنوان یکی از دو راهبرد اصلی معاونت تعاون در کنار اشتغال و به عنوان یکی از اصلی ترین راهکارهای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی مورد اهتمام ویژه قرار گرفت.

مدیرکل دفتر توسعه تعاون، راهبرد اولویت دار بخش تعاون را تقویت برند تعاون عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه تعاونی هایی که رویکرد و یا توان صادراتی دارند می توانند حضور یابند.

وی افزود: نمایشگاه دارای مجوز فروش کالا نیز می باشد. همچنین کارگاه های  آموزشی با هدف معرفی تشکل های صادراتی و تحریک بازار، ارایه روش های نوین بازار یابی و آموزش نحوه حضور در نمایشگاه برگزار می شود تا به تعاونی هایی که رویکرد صادراتی ندارند، آموزش دهند.

معاون توسعه معاونت تعاون در پایان خبر داد که با وجود آنکه این نمایشگاه رویکرد بین الملی ندارد اما مهمانانی از کشور روسیه و احتمالا لبنان هم از نمایشگاه دیدن می کنند.

 

 

درج دیدگاه