پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

توسعه ارتباطات تجاری دو کشور ایران و روسیه دربخش تعاون

دیدار سفیر روسیه و رئیس اتاق تعاون ایران

سفیر روسیه و هیات همراه امروز با حضور در اتاق تعاون ایران با بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، صبح امروز لوان جاگاریان سفیر روسیه و هیات همراه به منظور گسترش و توسعه ارتباطات تجاری دو کشور ایران و روسیه دربخش تعاون با بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران دیدار و گفتگو کردند.

بهمن عبداللهی ضمن خیرمقدم به سفیر روسیه و معرفی توانمندی های بخش تعاون گفت: براساس قانون اساسی، اقتصاد ایران بر سه بخش اصلی خصوصی، دولتی و تعاونی تقسیم می شود و سهم بخش تعاون از اقتصاد ۲۵ درصد درنظر گرفته شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به عضویت اتاق تعاون ایران در شوراهای اصلی اقتصادی کشور که با ریاست رئیس جمهور برگزار می شود، گفت: در کشور ما بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی ثبت شده که مردم در آن عضو هستند و تعاون در بیش از ۱۲۰ رشته تولیدی، صنعتی وخدماتی فعال است و تعاون نقش و جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد چنانچه بر اساس اطلاعات ما،‌در کشور روسیه نیز تعاون جایگاه ویژه ای داشته و حدود ۴۰ درصد از جمعیت روسیه در تعاونی ها حضور دارند.

سفیر روسیه در این دیدار ضمن ابزار خرسندی از اطلاعاتی که در زمینه تعاون به دست آورده است، ابراز داشت: در کشور روسیه نیز بخش تعاون فعال است و این مهم بستر گسترش فعالیت های تجاری را فراهم می آورد.

درج دیدگاه