پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

دیواندری:مدیریت ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران پس از برجام/ برقراری ارتباط با ۲۷۸ بانک خارجی

حجم، اندازه و اثرگذاری اقتصاد ایران می طلبید که چنین همایشی برگزار شود؛ اروپا یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و این همایش فضایی برای گفتگوها خواهد بود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های مالی و بانکی اروپا با وجود فشارهای آمریکا، به شبکه بانکی ایران وصل شده‌اند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در ششمین همایش تجاری و بانکی ایران_ اروپا که صبح امروز در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد، با بیان اینکه سه سال از پایه گذاری همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا می گذرد، اظهار کرد: حجم، اندازه و اثرگذاری اقتصاد ایران می طلبید که چنین همایشی برگزار شود؛ اروپا یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران است و این همایش فضایی برای گفتگوها خواهد بود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، تصریح کرد: این همایش با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی و تعدادی از ایرانیان مقیم اروپا به ویژه گروه مالکی پایه گذاری شده و طبیعتا تدارک و آمادگی های لازم برای برگزاری همایش در اروپا برعهده گروه مالکی و در ایران برعهده پژوهشکده پولی و بانکی است.

دیواندری با بیان اینکه، برگزاری پنج دوره گذشته همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا آثار مثبتی داشته است، گفت: تاکنون بسیاری از شرکت‌ها و موسسات مالی و بانکی اروپا با وجود فشارهای آمریکا، به شبکه بانکی کشور متصل شده‌اند و برگزاری این همایش هم در نقل و انتقال پول و هم در بحث تکنیکی موثر بوده است.

وی گفت: بعد از برجام حدود ۸۳۵ رابطه کارگزاری با ۲۷۸ بانک خارجی برقرار شده در حالی که قبل از برجام تعداد روابط کارگزاری بسیار محدود بود و تنها ۵ تا ۶ بانک حاضر به همکاری با ایران بودند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، افزود: در طول دو و نیم سال گذشته ۳۸ هزار و ۴۰۹ ال سی توسط نظام بانکی ایران باز شده و بیش از ۱۵۰ هزار تراکنش بانکی با ارقام قابل توجه انجام شده است.

دبیر ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا ادامه داد: بعد از برجام ۸۷ میلیارد دلار منابع مالی ایران مدیریت شده که دستاورد خوبی بوده هرچند توقع ما بیش از این بوده است.

وی با اشاره به محورهای ششمین همایش تجاری و بانکی ایران و اروپا، گفت: هدف ما این است که امروز بدانیم بعد از برجام در کجا قرار داریم؛ نقش ایران در جامعه جهانی و مدیریت تطبیق مدرن و بحث‌های تطابق که از مشکلات جدی بانک‌های ایرانی است نیز در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

دیواندری تصریح کرد: عوامل موثر در ریسک جامع بانک‌ها و همکاری‌های جامع اقتصادی ایران و اروپا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران از دیگر موضوعات کلیدی این همایش است.

درج دیدگاه