شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تعاونی یک استان ۲۰۰ تن خرما توزیع کرد

خرما از کالا‌های پر مصرف ماه مبارک رمضان است و امسال برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن سازمان تعاون روستایی اولین بار اقدام به توزیع آن به نرخ توافقی کرده است. قیمت خرما در بازار استان کردستان به نسبت درجه‌های آن معمولی تا ممتاز از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

تعاون روستایی بیش از ۲۰۰ تن خرما در کردستان توزیع می کند.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیر سازمان تعاون روستایی کردستان با اعلام این خبرگفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ۲۴۰ تن خرما با قیمت توافقی در بازار این استان توزیع می‌شود.توزیع بیش از ۲۰۰ تن خرما در کردستان

سید احمد ذکریایی نژاد افزود: مجوز توزیع این میزان خرما هم اکنون در استان صادر شده و عاملان توزیع می‌توانند به اداره‌های تعاون روستایی برای خرید و عرضه این محصول اقدام کنند.

وی گفت: توزیع این کالا در سه شهرستان بیجار، سنندج و کامیاران شروع شده، اما در باقی شهرستان‌ها به علت اینکه تاکنون شخصی به عنوان عامل فروش مراجعه نکرده، آغاز نشده است.

ذکریایی نژاد تاکید کرد: این خرما‌ها از نوع درجه یک و هر کیلوگرم آن با قیمت ۷۵ هزار ریال عرضه می‌شود و مقرر شده در هر شهرستان یک یا دو محل برای توزیع در نظر گرفته شود.

وی گفت: سازمان تعاون روستایی کشور سال گذشته هشت هزار و ۵۸۰ تن خرما به صورت توافقی از باغداران جنوب کشور خریداری کرد و اکنون از طریق شبکه گسترده شرکت‌های تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی با هدف رضایتمندی تولید کنندگان و مصرف کنندگان آن را توزیع می‌کند.

خرما از کالا‌های پر مصرف ماه مبارک رمضان است و امسال برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن سازمان تعاون روستایی اولین بار اقدام به توزیع آن به نرخ توافقی کرده است.  قیمت خرما در بازار استان کردستان به نسبت درجه‌های آن معمولی تا ممتاز از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

درج دیدگاه