جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

رئیس فراکسیون اشتغال:برنامه‌ریزی برای اعتبار اشتغال باید به ستاد تسهیل استان‌ها سپرده شود

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس از بررسی نحوه هزینه کرد یک میلیارد دلاری که بنابر مصوبه شورای هماهنگی اقتصاد به حفظ و تثبیت اشتغال اختصاص داده شده است، در این فراکسیون خبر داد. به گزارش تعاون‌آنلاین،غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه شورای هماهنگی اقتصاد برای اختصاص یک میلیارد […]

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس از بررسی نحوه هزینه کرد یک میلیارد دلاری که بنابر مصوبه شورای هماهنگی اقتصاد به حفظ و تثبیت اشتغال اختصاص داده شده است، در این فراکسیون خبر داد.

به گزارش تعاون‌آنلاین،غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه شورای هماهنگی اقتصاد برای اختصاص یک میلیارد دلار به حفظ و توسعه اشتغال گفت: نگاه سران سه قوه در این مصوبه حفظ اشتغال موجود و حل مشکل بنگاه هایی ست که مشکل سرمایه در گردش و یا ماشین آلات دارند.

وی با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها وضعیت بنگاه‌ها را بررسی می‌کند و مشکلات بنگاه ها را احصا کرده است، گفت: اگر در این زمینه کار به ستاد تسهیل استان ها سپرده شود و اختصاص مبالغ از طریق این ستاد صورت گیرد قطعا می‌تواند در حل مشکل بنگاه هایی که دچار مشکل شده‌اند و همچنین حفظ اشتغال موجود موثر باشد.

کاتب گفت: اگر کار به ستاد تسهیل استان‌ها محول شود می توان امیدوار بود که تاثیر گذار باشد  اما اگر به صورت متمرکز  عمل شود امکان انحراف و شکست طرح وجود دارد.

این نماینده مجلس با یادآوری مصوبه سال گذشته مجلس برای اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستایی اظهار داشت: آنچه اکنون در دست بررسی دیگر مربوط به ایجاد اشتغال نیست بلکه هدف حفظ اشتغال موجود است.

رئیس فراکسیون اشتغال با اشاره به اینکه هفته آینده این فراکسیون با وزیر صنعت و محمدباقر نوبخت نشست برگزار خواهد کرد گفت: در آن نشست جزئیات این تصمیم و نحوه هزینه کرد آن را بررسی می‌کنیم.

کاتب درباره وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار در ماه‌های اخیر گفت: برآورد مشخصی در این زمینه وجود ندارد اما به هرحال مشکلات وجود دارد؛ البته بنگاه‌هایی که مواد اولیه آنها از درون تامین می‌شود مانند پتروشیمی‌ها مشکلی ندارند اما برخی صنایع که مواد اولیه شان از بیرون تامین می شود، دچار مشکل شده‌اند که وضعیت آنها باید دقیقا بررسی شود تا میزان اشتغال موجود افت نکند.

درج دیدگاه