سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

راهکار حفظ اشتغال موجود در کشور چیست؟

باید هم مسئولان کشوری و استانی و هم آحاد مردم اعم از کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و حتی خانواده ها در زمینه ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی با رویکرد حمایت از اشتغال پایدار جوانان همت نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در اولین روز بازگشایی ادارات دولتی، با تبریک مجدد سال نو، همه مردم و مسئولان را به همت جمعی برای تحقق اهداف شعار امسال فراخواند.

به گزارش تعاون آنلاین، برهان صلواتی حمایت از کالای ایرانی را شتاب بخشی به رونق اشتغال جوانان برشمرد و گفت: با ورود هر یک قلم کالای قاچاق به کشور باید نگران از دست دادن یک شغل در کشور باشیم.

وی حمایت از کالای ایرانی را مناسب ترین راهکار حفظ اشتغال موجود کشور دانست و افزود: اگر محصول تولید شده در واحدهای تولیدی کشور، مطلوبیت اقتصادی هم از نظر کیفیت و هم  قیمت داشته باشد مورد حمایت مشتری قرار می گیرد و لازمه اینکار نیز ارتقای کیفیت کار و کاهش هزینه های تولید است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: زمستان سال گذشته در بیش از ۱۰ مورد بازرسی شبانه از کارگاه‌های استان، بر لزوم حمایت از محصولات تولید داخل با هدف حفظ اشتغال موجود تاکید شده است .

وی افزود: در همین راستا با همه واحدهای ستادی و ادارات زیرمجموعه در شهرستان ها مکاتبه شده تا محصولات و اقلام مورد نیاز خود را از محل تولیدات داخل استان و سپس استانهای دیگر تهیه کنند و از خرید محصولات خارجی که مشابه آن در داخل استان و کشور تولید می شود به جد پرهیز نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی استاندار و مجموعه دستگاههای متولی همچون سازمان های مدیریت و برنامه ریزی، امور اقتصادی و دارایی، دیوان محاسبات و … دستورالعملی به کلیه ادارات و سازمان های استان ابلاغ شود تا در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در نامگذاری شعار امسال؛ مایحتاج همه نهادهای دولتی در کردستان از محل تولیدات داخل استان و در صورت لزوم تولیدات کشور تهیه شود.

صلواتی در پایان تصریح کرد: در همین راستا باید هم مسئولان کشوری و استانی و هم آحاد مردم اعم از کارگران، کارفرمایان، تعاونگران و حتی خانواده ها در زمینه ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی با رویکرد حمایت از اشتغال پایدار جوانان همت نمایند.

درج دیدگاه