شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

مشکلات بیمه بر فعالان صنایع‌دستی رفع می‌شود

راه‌اندازی سامانه خوداظهاری بیمه برای صنایع‌دستی

صنایع دستی
صنایع دستی

جلسه مشترک معاونت صنایع‌دستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره راه‌اندازی سامانه خوداظهاری بیمه مشاغل خاص و شاغلان صنایع‌دستی کشور برگزار شد.

در این نشست، بهمن نامور مطلق، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره بر میزان ریزش هنرمندان صنایع‌دستی در زمینه بیمه تأمین اجتماعی، عنوان کرد: با توجه به آمارهای ریزش هنرمندان صنایع‌دستی از بیمه تأمین اجتماعی، این قشر دچار مشکلات بسیاری شدند که برای رفع این موضوع معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی طرح حمایتی به مجلس شورای اسلامی ارئه کرد و به تصویب نمایندگان محترم مجلس رسید.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به گزارش ایرنا بیان کرد: راه‌اندازی سامانه برای درج اطلاعات شاغلان صنایع‌دستی و مشاغل خاص بسیار مفید و پرکاربرد است و روند کار متقاضیان بیمه پس از ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات، بسیار آسان است. به طوری که پس از ثبت‌نام برای همیشه در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت خواهند شد و تنها بصورت ماهانه حق بیمه خود را واریز می‌کنند.

احمد میدری بر همکاری متقابل معاونت صنایع‌دستی و وزارت تعاون تاکید و طرح‌های مورد نظر دو طرف را دارای قابلیت اجرایی توصیف کرد.

در نشست مذکور که پس از ۱۶ جلسه مقدماتی مشترک بین مسولان صنایع‌دستی و مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، پیشنهاد شد پس از راه‌اندازی سامانه، کارگروهی مشترک جهت تسریع فرآیند اجرایی پایگاه رفاه اجتماعی، به منظور تامین منابع و پوشش‌دهی کامل واجدین شرایط ایجاد شود و زنان سرپرست خانوار فعال در بخش صنایع‌دستی نیز با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اعتبار آن مشمول بیمه شوند.

درج دیدگاه