جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

علی ربیعی:

راه بی بدیل

64

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌‎های تعاونی‌های کشور گفت: امروز باید نقاط قوت بخش تعاون را شناسایی کنیم که فرصت‌های جدیدی را به دست بیاوریم و تعاونی‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های برپایی نمایشگاه تعاون افزایش صادرات و تولید دربخش کشاورزی و رشد صنعت است گفت: حتی تعاونی‌ها می‌توانند در سایر کشورها محصولات خود را عرضه کنند و با تعاونی‌های سایر کشورها مشارکت و تعامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : در یکی از نمایشگاه‌های تعاونی کشورآفریقایی چند تعاونی حضور داشتند که از میان آن ها دو تعاونی تولید کفش و شترمرغ ایران توانستند بازار بسیار خوبی درآفریقا بدست بیاورند.

وزیر تعاون و کار و اموراجتماعی گفت: ما باید یک راه بی‌بدیل برای گسترش تعاونی‌ها پیدا کنیم و تعاونی های مصرف را نیز به تعاونی‌های تولید متصل کنیم.

ربیعی با اشاره به موفقیت بخش تعاون درکشوراسترالیا از طریق تولید پشم،افزود: ما هم می‌توانیم دربخش بسته‌بندی تعاونی‌هایی را ایجاد و محصولات را بسته‌بندی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مسیر گسترش تعاون را به خوبی طی نکرده ایم،افزود: باید تعاونی‌های خود را به صورت عمودی و افقی به یکدیگر وصل کنیم و تولیدات تعاونی‌های صنعتی را نیز به فروشگاه‌های تعاونی وصل کنیم تا مردم و سایر تعاونی‌ها با قیمت کم خرید کنند.

ربیعی با بیان اینکه قرار است کارا کارت را به تعاون نیز تسری دهیم، تاکید کرد: اتصال تعاونی‌ها به یکدیگر بسیار کارساز خواهد بود در سال گذشته نیز با همین اقدامات توانستیم تعاونی‌های صنعتی را نیز توسعه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: تعداد تعاونی‌های عمرانی در کشور از ۱۲ به ۵۰ تعاونی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۶ این میزان به ۸۰ تعاونی افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه زنجیره ای کردن تعاونی‌ها از برنامه های وزارت کار است و اشتغال و تعاون را باید به هم نزدیک کنیم، گفت:همچنین تعاون باید چند خروجی داشته باشد که این خروجی‌ها بتواند اشتغال، افزایش رفاه مردم و نهاد مدنی و روح جمعی را در بر گیرد.

دراین مراسم پیمان باباخانلو دبیراجرایی چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌های کشورنیزبا بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۳ تا ۱۷ شهریورماه در مصلی جنوبی برگزار می شود،گفت: دراین نمایشگاه ٨٠ تعاونی حضور دارند و محصولات خود را عرضه می‌کنند  ودر کنار این نمایشگاه فیزیکی، نمایشگاه مجازی هم فعالیت خود را آغاز کرده که توصیه می‌شود تعاونی‌ها در آن مشارکت کنند.

باباخانلو خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی های تعاونی ها با هدف توسعه بازار با مشارکت تعاونی ها برگزار شده است.

 

درج دیدگاه