پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ربیعی:بیمه مسیر اساسی برای رهایی از تله فقر است

تعاون آنلاین – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بیمه ها مسیر اساسی برای رهایی از تله فقرهستند، گفت: تلاش کمی کنیم تا یکپارچگی بیمه ها در نظام رفاهی حفظ شوند.

«علی ربیعی» روز شنبه در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران که با حضور رئیسان کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در محل هتل المپیک برگزار شد، افزود: در بحث سلامت از هیچ تلاشی فرو گذاری نکردیم.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه بیمه سلامت یک اقدام ارزشمند برای مردم بود اما در اجرا با مشکلاتی مواجه شد که باید برای رفع آن تلاش کنیم.
ربیعی با بیان اینکه «موفقیت در بحث بیمه سلامت، رنج مردم را در بخش درمان کاهش می دهد»، افزود: با اینکه میزان بدهی بیمه سلامت بیشتر است اما حملات علیه تامین اجتماعی افزایش یافته است.

طرح تحول سلامت نباید به سمتی برود که نتوان ادامه داد
وی با بیان اینکه درصددیم منابع و مصارف را همسان کنیم، افزود: طرح تحول بیمه سلامت نباید به سمتی برود که نتوان ادامه داد.
وزیر تعاون با اشاره به داده های اطلاعاتی که در طرح تحول سلامت جمع آوری شده است، گفت: این داده ها می تواند در برنامه های رفاهی استفاده شود؛ ضمن آنکه با داده ها می توانیم ذائقه مردم را در حوزه های رفاهی شناسایی کنیم.
ربیعی با قدردانی از مدیران طرح تحول سلامت که در این نشست حضور داشتند، گفت: انتظار این است جدیتی که در طرح تحول سلامت دنبال شده است، ادامه یابد.
وی به مدیران بیمه سلامت گفت: شاید شما دیده نشوید اما تاثیر کارتان دیده می شود و باید از توانمندی های خود برای کمک و حمایت از دیگران بهره بگیرید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کار درست وظیفه ماست و باید به گونه ای گام برداریم که وقتی به پشت سر نگاه کردیم، از عملکرد خود خرسند باشیم.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه این سازمان هستند که بیشتر آنان اقشار محروم جامعه را تشکیل می دهند.
به گفهت محمدجواد کبیر» شمار بیمه شدگان سلامت از ۱۱ میلیون نفر به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با حذف هم پوشانی ها کاهش یافته است که این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

درج دیدگاه