چهارشنبه, فروردین ۲۹, ۱۴۰۳

پیام نوروزی ربیعی:تلاش برای رسیدن به آزادی،عدالت و شفافیت ادامه دارد

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۷ اعلام کرده است: سالی پر واقعه و حادثه را پشت سر می‌نهیم، سالی که در آن معدن یورت فروریخت، زلزله در کرمانشاه و کرمان زندگی صدها هزار ایرانی عزیز را به چالش کشید، کشتی سانچی به قعر آب و پرواز […]

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۳۹۷ اعلام کرده است: سالی پر واقعه و حادثه را پشت سر می‌نهیم، سالی که در آن معدن یورت فروریخت، زلزله در کرمانشاه و کرمان زندگی صدها هزار ایرانی عزیز را به چالش کشید، کشتی سانچی به قعر آب و پرواز تهران-یاسوج به بلندای دنا سفر کردند تا در غم عزیزان‌مان عزادار شویم. اعتراضات خیابانی دی‌ماه ۱۳۹۶ زنگ‌های هشدار درباره برخی ناگواری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را به صدا درآوردند تا هوشیار باشیم. بسیاری در این میان از ناامیدی سخن گفتند و درها را پیش روی خود فروبسته دیدند.

در این پیام آمده است: وقایع و حوادث اما همه واقعیت زندگی ایرانی نیستند. دو انتخابات بزرگ در این کشور برگزار شد، هم‌چون چند سال گذشته رشد اقتصادی نسبتاً مناسبی را تجربه کردیم، در کنار یکدیگر ایستادیم و دست در دست هم:

– به کمک زلزله‌زدگان شتافتیم،

– کوشش کردیم تا با افزودن بر مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با فقر مقابله کنیم،

– ده‌ها هزار کودکان بازمانده از تحصیل را به مدرسه بردیم،

– حمایت‌های اجتماعی بیشتری از معلولان به عمل آوردیم

– برای ایجاد صدها هزار شغل برنامه‌ریزی کرده و اشتغال‌زایی را آغاز کردیم.

این‌ها در مقابل مشکلاتی که در پیش داریم، موفقیت‌هایی کوچک هستند، اما با آن‌ها جهان بهتری خواهیم ساخت.

در بخشی از پیام آمده است: وقایع و حوادث در تاریخ و سرنوشت ملت‌ها بسیارند و تلخی آن‌ها هر ملتی را می‌آزارد. مهم آن است که چگونه امیدوارانه به آینده می‌نگریم و برای تغییر ناخرسندی‌های دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم برنامه‌ریزی خواهیم کرد. ضروری است نور امید در دل ما زنده بماند و مسئولیت فردی و اجتماعی خود برای ساختن ایرانی آباد و آزاد را هر لحظه به خود یادآور شویم. مهم این است که وارد میدان شویم و آگاهانه بکوشیم تا سهم خود را در تغییر جهان به سمت بهترین احوال، ایفا کنیم.

سال ۱۳۹۷ برای ما سال کوشش‌های بیشتر، مسئولیت‌پذیری‌ افزون‌تر و گشودن افق‌های امیدوارکننده‌تر است. ما هرگز ناامید نخواهیم شد و از تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود برای تحقق آزادی، عدالت، شفافیت، کیفیت زندگی و زیست الهی، اخلاقی و انسانی دست برنخواهیم داشت. من ایمان دارم ما ایرانیان قادریم با اتکا به خداوند متعال، میراث چند هزار سال زندگی متمدنانه در این سرزمین و توانمندی‌هایی که خداوند در ما به قرار داده است، بر همه ناکامی‌هایی که زندگی را کم و بیش بر ما تلخ کرده‌اند پیروز شویم. مسئولیت‌پذیری و خلاقیت راهگشای آینده‌ای است که انتظار می‌کشیم.

مدیران و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه آن نیز در سال ۱۳۹۷ پرتلاش‌تر از گذشته، برنامه‌های تدوین‌شده کارآمد برای اعمال سیاست اجتماعی ضدفقر و سیاست‌های فعال بازار کار، برای بهروزی و کیفیت زندگی بیشتر مردم ایران وافزایش معاضدت اجتماعی وتعاون را به کار خواهند گرفت. من ایمان دارم که نتایج فعالیت‌های صادقانه ما نویدبخش فائق آمدن بر مشکلات بیشتر و ساختن زندگی بهتری برای جامعه ایرانی، بالاخص گروه‌های آسیب‌پذیر خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: سال نو را به همه ملت ایران به خصوص کارگران،کارفرمایان،تعاونگران،مستمری بگیران ،بازنشستگان،مددجویان وهمه گروههای هدفمان که باید برای دست یابی به فرصت های اجتماعی برابر آنها را توانمند کنیم ، تبریک می گویم و امیدوارم سالی پر از سلامتی و شادمانی را در پیش رو داشته باشند.

 

درج دیدگاه