پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

ربیعی با تعاونگران جلسه گذاشت/ تعاونگران: سهم ما در اقتصاد اندک است

ارتقای سهم بخش تعاون مطالبه اصلی تعاونگران در برنامه ششم توسعه است، تا جایی که آنها انتظار داشتند دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای سهم بخش به کار گیرد و از آنجایی که نقش این رکن در اقتصادی بارز است دولت ها همواره برنامه های مختلفی را برای پیشبرد اهداف خود دنبال می کنند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی برنامه های توسعه بخش تعاون و راهبردهای مختلف برای توسعه این بخش جلسه تبادل نظری را با رئیس و هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران برگزار کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، ارتقای سهم بخش تعاون مطالبه اصلی تعاونگران در برنامه ششم توسعه بود، تا جایی که آنها انتظار داشتند دولت تمام تلاش خود را برای ارتقای سهم بخش به کار گیرد و از آنجایی که نقش این رکن در اقتصادی بارز است دولت ها همواره برنامه های مختلفی را برای پیشبرد اهداف خود دنبال می کنند.

به همین منظور جلسه بررسی برنامه های توسعه بخش تعاون با حضور وزیر تعاون، کار  و رفاه اجتماعی و رئیس اتاق تعاون ایران همچنین مدیر عامل بانک توسعه تعاون، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و هیات رئیسه اتاق تعاون ایران برگزار شد.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به مهمترین محورهای مطروحه در این نشست ابراز داشت: تامین مالی تعاونی ها از طریق حضور در بازار سرمایه، تقویت تعاونی های اعتباری، توسعه تعاونی ها در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته در این نشست طرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: بررسی ابهامات در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح ساختار سرمایه ای بانک توسعه تعاون با هدف ارتقا توان ارائه تسهیلات، به عنوان تنها نهاد مالی و اعتباری بخش تعاون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس اتاق تعاون ایران، افزود: در این نشست به مشکلات تعاونی های مرزنشین همچنین روش های جذب منابع تعاونگران برای تقویت و توسعه بانک توسعه تعاون هم اندیشی صورت گرفت.

عبداللهی با تاکید به اینکه در بخش تعاون کمبود قانون وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ضرورت اجرای قوانین موجود در بخش بیش از پیش احساس می شود و انجام آن رشد و توسعه بخش را به دنبال خواهد داشت.

درج دیدگاه