شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

 ربیعی خبر داد : برنامه ویژه اشتغال برای نقاط محروم و مرزی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه های این وزارتخانه برای رفع تبعیض و نابرابری در کردستان خبرداد . به گزارش تعاون آنلاین، دکترعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه های این وزارتخانه برای رفع تبعیض و نابرابری در کردستان خبرداد .

به گزارش تعاون آنلاین، دکترعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه کردستان نباید شاهد نابرابری و تبعیض باشد به برنامه هایی برای رفع این نابرابری ها اشاره کرد .

وی گفت: کردستان به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد باید بخش خصوصی بیشتری داشته باشد و سرمایه‌گذاری بیشتری در آن دیده شود. این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی چون مرز گسترده ای است که به راحتی با بهره مندی از این بستر می توان اقدام به تولید و اشتغال کرد.

ربیعی یادآور شد: ظرفیت‌های کردستان بسیار بالاست و معتقدم که که سهم کردستان بیشتر از این‌هاست. روزهای خوبی در انتظار کردستان خواهد بود چرا که این استان دارای مسئولانی دغدغه‌مند و فعال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اگر کانون‌های توسعه شهری با اراده و دانش‌های مختلف در استان همراه شود اتفاقات خوبی دراین استان رخ می دهد.

وی اضافه کرد: معتقدم باید در شرایط برابر کار کرد و از نظر تنوع قومی، همه اقوام را دید تا به توسعه همه‌جانبه دست یابیم .

ایجاد نهادهای ملی و بین المللی در کردستان

دکتر ربیعی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان خواست تا اتاق های اصناف، صنعت و بازرگانی استان اقدام به تشکیل نهادهای ملی و بین المللی صنعتی در کردستان کنند.

وی افزود: سهم اشتغال استان از بودجه اشتغال روستایی، عشایر و فراگیر مشخص شده است و ما امروز در شورای اشتغال استان چگونگی اجرایی شدن این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بعد از طرح موفقی که در سفر قبل در زمینه آی سی تی در استان کردستان اجرا شد این بار در زمینه پوشاک برنامه‌ریزی انجام می شود و در زمینه صنایع مکمل و تکمیلی در شورای اشتغال  پیگیری هایی خواهیم داشت.

وی سفر به شهرستان سقز را از برنامه‌های سفر دو روزه خود اعلام کرد و افزود: در این شهرستان معدن طلا کلنگ زنی می‌شود و پیش‌بینی شده که در مدت ۱۲ ماه این پروژه به اتمام برسد.

دکتر ربیعی با اشاره به اینکه با شروع به کار این معدن طلا در سقز برای میزانی از افراد اشتغال‌زایی خواهد شد اعلام کرد: افتتاح مرکز فنی و حرفه‌ای و آموزش معلولان در سقز نیز از دیگر برنامه‌های ما در این شهرستان است.

وی پیگیری کارهای تکمیلی یک مرکز درمانی در سنندج و تسریع بخشی به کارهای تکمیل پروژه درمانگاهی در دیواندره را از دیگر برنامه‌های سفر به استان کردستان ذکر کرد.

نگاه ویژه ای به استان های مرزی و محروم

او رد بخش دیگری از سخنانش گفت: در برنامه اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی نگاه ویژه ای به استان های مرزی و محروم همچون کردستان خواهیم داشت و نوعی تبعیض مثبت نسبت به این استان ها قائل خواهیم بود.

 

وی افزود:  تعداد بیکاری و معکوس درآمد را مدنظر داشته ایم تا نابرابری ها را کم کنیم و در توسعه تأمین اجتماعی نیز سیاست تأمین اجتماعی به سمت حاشیه نشینی و پیرامون گسیل داده شده و می شود و این سیاست را در سازمان تأمین اجتماعی نیز مدنظر خواهیم داشت.

دکتر ربیعی در ادامه با بیان این که  بانه تفاوت های زیادی کرده است اما آرزوی ما این است که روز به روز توسعه یابد ، خاطرنشان کرد:  بانه را ما با شهید قادرخانزاده ها می شناسیم و یکی از تلخ ترین روزهای زندگی من ۱۵ خرداد ۶۳ بود که مردم بانه توسط رژیم بعث عراق به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان این که بانه روزهای غم انگیزی را دیده است و باید روزهای شاد بسیاری را تجربه کند، تصریح کرد:  مناطق کردنشین ظرفیت های ویژه ای دارند و از منابع طبیعی تا منابع انسانی غنی می توانند نقش بزرگتری در توسعه اقتصاد ملی ایفا نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاونی ها و بنگاه های کوچک این شهرستان را حمایت خواهیم کرد، درمانگاه بانه آغاز به کار خواهد کرد و در حوزه بهزیستی نیز با درنظر گرفتن فقر چندبعدی مناطق حاشیه ای را مدنظر قرار خواهیم داد.

وی کرد: شهر ظرفیت گردشگری دارد ولی هم اکنون  یک شهر مسافرخرید است بنابراین باید از این مزیت به نحو أحسن استفاده کرد و علاوه بر خرید به مبحث گردشگری بانه هم توجه شود.

درج دیدگاه