شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

ربیعی در مجلس: همه دغدغه ام کارگران هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من فکر و ذکر و غم و غصه دیگری غیر از غصه کارگران ندارم. به گزارش تعاون آنلاین، علی ربیعی در جلسه علنی امروز (۱۰ آبان) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال ملی محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهرریز و دو نماینده دیگر در خصوص […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من فکر و ذکر و غم و غصه دیگری غیر از غصه کارگران ندارم.

به گزارش تعاون آنلاین، علی ربیعی در جلسه علنی امروز (۱۰ آبان) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال ملی محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهرریز و دو نماینده دیگر در خصوص علت سکوت در برابر اخراج های صورت گرفته در تشکل های کارگری اظهار داشت: یکی از دستاوردهای امروز ما تثبیت شغل و نیروی کار بوده است. در چنین شرایطی، در هیات های حل اختلاف سعی کرده ایم از اخراج های بیهوده و ظالمانه جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: این مسئله برای ما نیز مهم است؛ در شرایطی که بازار کار ما تعادل عرضه و تقاضا را ندارد و ریزش های نیروی کار اتفاق می افتد وزارت کار مکلف است شرایط را به نحوی دنبال کند که هم امنیت کارگر و امنیت کارفرما و هم امنیت سرمایه کار تامین شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نامه های متعددی به آقای رئیس جمهور نوشته می شود و از من گلایه می کنند و وزیر کار را جاده یکطرفه حمایت از کارگران معرفی می کنند.

ربیعی درباره قراردادهای سفید امضا و ناعادلانه از سوی برخی کارفرمایان خاطرنشان کرد: اگر با قراردادهای سفید امضا مواجه شویم با هماهنگی قوه قضاییه برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط به گونه ای است که امکان استخدام سخت شده است، خاطرنشان کرد: اما من هم معتقدم نباید عده ای زیر چرخه های توسعه له شوند.

درج دیدگاه