جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ربیعی در همایش امنیت غذایی اعلام کرد : بهبود رتبه جهانی ایران در فقر غذایی

تعاون آنلاین – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهبود رتبه جهانی ایران در فقر غذایی اشاره کرد و گفت: در طول سال های اخیر با اقدامات انجام شده، فقر غذایی کاهش یافته و از ۱۸.۵ به ۶.۸ درصد رسیده است.

علی ربیعی روز دوشنبه در همایش «امنیت غذایی، سلامت و توسعه» در سالن تلاش وزارت کار، افزود: در دولت یازدهم تلاش شده است سیاست رفاهی نه به عنوان سیاست ضمیمه شده بلکه به عنوان سیاست اصلی دنبال شود.
وی ادامه داد: در زیرمجموعه برنامه های وزارت کار، نقاط محروم کشور به لحاظ رفاهی در نظر قرار گرفته اند.
ربیعی افزود: با یک برنامه ریزی دوساله، کودکان مناطق محروم شناسایی و برای آنها یک وعده غذایی گرم و لبنیات در نظر و توزیع شده است و این طرح همچنان در سال های آتی دنبال می شود.
به گزارش ایرنا، معاون امور زراعی وزیر جهادکشاورزی شهریورماه امسال اعلام کرد، در سه سال گذشته استفاده از ظرفیت های نهفته بخش کشاورزی باعث رشد ۲۳ درصدی امنیت غذایی کشور شد و قرار است در پنج سال آینده این رقم به ۸۰ درصد برسد.
عباس کشاورز همچنین گفت، با احتساب بالارفتن تولید گندم در کشور، رقم امنیت غذایی به ۷۷ درصد رسیده است.
افزایش قیمت لبنیات، کاهش مصرف قشر ضعیف را به دنبال دارد
ربیعی درباره قیمت لبنیات و مشکلات صنایع لبنی نیز گفت: در میان صنایع، نرخ سود صنایع لبنی بسیار پایین است اما باید تلاش کنیم تولید محصولات لبنی دچار مشکل نشود.
وی اظهار کرد: در صورتی که قیمت لبنیات افزایش یابد طبقات پایین و ضعیف جامعه که توان خرید ندارند دچار مشکل جدی در این زمینه خواهند شد.
به گزارش ایرنا، اواخر آذرماه امسال دبیر انجمن صنایع لبنی ایران به ایرنا گفت: آنچه در این چند ماه اخیر بعنوان افزایش قیمت توسط برخی شرکت های لبنی رخ داده مربوط به ابلاغیه های سال گذشته است و از ابتدای امسال تاکنون افزایش مجدد قیمتی در فرآورده های لبنی نداشته ایم.
به گفته وی، سال گذشته برخی شرکت ها برای رقابت پذیری و ماندگاری در بازار ناچار به عرضه محصولات خود با قیمت های پایین تر از قیمت مصوب شده بودند یعنی در برخی محصولات خود افزایش قیمتی نداشتند؛ اما امروز این شرکت ها به دلیل اینکه به سهم خود در بازار دست یافته اند اقدام به افزایش قیمت قانونی برخی فرآورده ها طبق ابلاغیه سال گذشته کرده اند تا محصولات خود را با قیمت واقعی و مجاز عرضه کنند که این عملیات خلاف قانون نیست.

درج دیدگاه