پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

ربیعی: یک هزار ایرانی مجوز کار در دانمارک گرفتند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ظرفیت خوبی در بازار دارویی ایران وجود دارد و به بازار دارویی ۴۰۰ میلیون نفری منطقه دسترسی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دانمارک به سر می برد، گفت: اکنون ۳۶ هزار ایرانی در این کشور حضور دارند و یک هزار نفر نیز مجوز کار دریافت کرده اند که باید برای آنان جایابی شود.

به گزارش تعاون آنلاین، «علی ربیعی» درباره برنامه های سفر سه روزه خود به دانمارک گفت: این کشور اروپایی همواره به جذب نیرو از ایران تمایل داشته است؛ از این رو، درصددیم درباره اشتغال ایرانیان در دانمارک و نیازهای این کشور به نیروی خارجی بویژه در بخش فناوری اطلاعات و مهندسی تفاهمنامه ای امضا کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با وزیر کار دانمارک سعی می کنیم در زمینه مهارت آموزی فنی- حرفه ای نیز به یک تفاهمنامه دست یابیم؛ همچنین در این دیدار درباره حمایت های اجتماعی و درمان اعتیاد مذاکره می کنیم.

وی تبادل تجربیات در زمینه صندوق های بازنشستگی را از دیگر اهداف سفر به دانمارک بیان کرد.

نوسازی صنعتی شرکت های دارویی و لبنیاتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ظرفیت خوبی در بازار دارویی ایران وجود دارد و به بازار دارویی ۴۰۰ میلیون نفری منطقه دسترسی داریم.

وی شرکت های دارویی ایران را نیازمند بازسازی فنی دانست و در ادامه گسترش سرمایه گذاری در بخش دارو را یکی از برنامه های دولت اعلام و اظهارکرد: برای نمونه در بخش تولید سرنگ های انسولین سرمایه گذاری شده است که برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۶۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: دانمارک سابقه طولانی در صنعت لبنیات دارد و در گذشته نیز با ایران در این بخش همکاری می کرد؛ بر این اساس برای نوسازی فناوری تولید شیرخشک کودک با دانمارک مذاکراتی داشته ایم.

ربیعی افزود: شیر خشک و شیرخشک کودک کالای راهبردی برای کشور است و درصددیم با دانمارکی ها در زمینه تولید آن همکاری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به دانمارک از نهاد غیردولتی «یو.ترن» بازدید کرد که زیر نظر شهرداری کپنهاگ فعالیت می کند و شیوه جدیدی برای درمان اعتیاد را به نام «درمان کل گرا یا هولیستیک» ارایه کرده است.

ربیعی در این بازدید که با حضور «دنی عنان» سفیر دانمارک در ایران انجام شد، ابراز امیدواری کرد این شیوه به صورت آزمایشی در یکی از شهرهای کشور اجرا شود.

ربیعی همچنین با حضور در سفارت ایران در دانمارک از معلمین ایرانی مقیم تقدیر کرد .

رونمایی از کتاب گام اول نیز از دیگر برنامه های وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در سفر به دانمارک بود .

درج دیدگاه