جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

ربیعی: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر اختصاص یافت/تعاونی های موفق را معرفی می کنیم

طرح های اشتغال روستایی را با قوت ادامه می دهیم

آنچه اهمیت دارد این است که امروزه گسترش بخش تعاون دیگر با اختصاص یارانه انجام نمی شود البته این به معنای محرومیت ازتسهیلات و … نیست چرا که تسهیلاتی برای حمایت از تولید و اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد .

بیست هزار میلیارد تومان برای اجرایی شدن برنامه اشتغال فراگیر اختصاص یافته است .

به گزارش تعاون انلاین، علی ربیعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در معاونت تعاون این وزارتخانه، در جمع مدیران این حوزه با اعلام این مطلب افزود: این اقدام می تواند زمینه را برای غلبه بر فقر مطلق فراهم کند و از سوی دیگر افزایش رفاه اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد .

عضو کابینه دوازدهم  با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم تفکر درباره بخش تعاون تغییر کرد ، گفت: همه درباره اینکه چراسهم بخش تعاون از اقتصاد به ۲۵ درصد نرسیده است؟ انتقاد کردند اما کسی این مساله را مورد واکاوی قرار نداد تا مشخص شود دلیل بروز این مشکل جیست ؟

وی با اشاره به موقعیت اقتصاد ایران در اوایل دهه نود ، ادامه داد: وقتی اقتصاد ایران روز به روز در حال کوچک تر شدن بود و تمامی بخش های اقتصادی با مشکل روبرو بودند، بخش تعاون چطور می توانست مسیری خلاف دیگر بخش ها را طی کند و بزرگ شود ؟

ربیعی اضافه کرد : قرار بود بزرگ شدن بخش تعاون از طریق اجرای سیاست خصوصی سازی از یک سو و همچنین اعطای سهام عدالت ار سوی دیگر اتفاق بیفتد که در هر دو مورد مشکلات به وضوح روشن است .

وی با تاکید بر اینکه پیش از این حوزه تعاون به زنجیر یارانه وصل بود ، تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که امروزه  گسترش بخش تعاون دیگر با اختصاص یارانه انجام نمی شود البته این به معنای محرومیت ازتسهیلات و … نیست چرا که  تسهیلاتی برای حمایت از تولید و اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد .

او ادامه داد:  برخی متقاضیان در قالب طرح رونق تولید ، درخواست دریافت تسهیلات را داده بودند اما در قالب جدید از درخواست خود صر ف نظر کردند تا از تسهیلات اشتغال فراگیر بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته باشید که تسهیلات اشتغال فراگیر در قالب های مشخصی اعطا می شود  تا از جمعیت بیکاران به صورت واقعی کاسته شود .

ربیعی روستا را مهد تعاون خواتند و گفت: کشاورزی از آن دسته مشاغلی است که قرن ها به صورت تعاونی اداره شده است.

وی با اشاره به ۵  بحران اصلی اقتصاد ایران گفت: ایران با بحران آب، محیط زیست، صندوق های بازنشستگی، بیکاری و  فقر روبروست که همان طور که می بینید از این ۵ بحران ، سه بحران در حوزه مسئولیت ما واقع شده و بر ای حل آن باید تدابیری را بیندیشیم .

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی گفت: این فعالیت است که زمینه ایجاد منزلت را فراهم می کند و با توجه به نیروهای تحصیلکرده و متخصصی که در بخش تعاون هستند ، می توان به توفیق این حوزه امیدوار بود .

وی گفت: باید باور کنیم در دنیای جدید مسیر ایجاد شغل از دودکش های بزرگ نمی گذرد و برای دستیابی به موفقیت باید قدر کوچک ها و واحدهای خرد را بدانیم .

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغ بخش تعاون، ادامه داد:  برای معرفی تعاونی های موفق باید هزینه هایی را بپردازیم که یکی از آنها تبلیغ در برنامه های تلویزیونی است . کار خوبی که معاونت تعاون انجام داده است، رفتن از حاشیه به اصل متن است . به عنوان مثال دیدیم این معاونت در انتخابات تشکل ها و اتاق تعاون هیچ دخالتی نکرد و مقش اصلی خود رد این مسیر را ایفا نمود .

ربیعی با تاکید بر اینکه برنامه داریم در هر استان بهترین تعاونی را معرفی کنیم، گقت: اتفاق خوب دیگر هماهنگی بین اجزای بخش تعاون بود که یکی از آنها برقراری ارتباط معاونت تعاون با بانک توسعه تعاون بود که پیش تر قطع شده بود .

درج دیدگاه