جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

ربیعی:۱۲۰ هزار تعاونی فعال در ایران داریم

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی گفت: بخش ساختمانی در سال های ۹۶ و ۹۷ رونق می یابد و با رونق بخش ساختمان، تولید و سایر صنایع رونق می یابد. علی ربیعی درباره انتقادات درباره عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی گفت: کیک اقتصادی طی سال‌های گذشته روز به روز کوچک‌تر شده و نمی‌توان انتظار […]

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی گفت: بخش ساختمانی در سال های ۹۶ و ۹۷ رونق می یابد و با رونق بخش ساختمان، تولید و سایر صنایع رونق می یابد.

علی ربیعی درباره انتقادات درباره عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی تعاون از اقتصاد ملی گفت: کیک اقتصادی طی سال‌های گذشته روز به روز کوچک‌تر شده و نمی‌توان انتظار داشت تا سهم یک بخش را افزایش داد.

وی با بیان اینکه با این وجود طی چهار سال گذشته سهم بخش تعاون از ۴ درصد به ۶ درصد رسیده است که باید این سهم افزایش یابد ادامه داد:بخش ساختمانی در سال های ۹۶ و ۹۷ رونق می یابد. صنعت ساختمان آنجا که متکی بر صنایع داخلی است، زیباست و جایی که متکی بر واردات است نازیبا است.

ربیعی درباره تعاونی‌های مسکن مهر نیز گفت: پروژه های مسکن مهر جایی که به بخش تعاون مربوط است پیشرفت خوبی داشته و توانسته بیش از یک میلیون مسکن مهر را آماده و تحویل صاحبان آن دهد.در برخی از غرفه ها کالاهایی تولیدی را مشاهده کردم که براحتی می توانند با کالای مشابه خارجی رقابت کنند.

ربیعی با بیان اینکه در حال حاضر حدود۱۲۰ هزار تعاونی فعال در کشور داریم گفت: در ۳ سال گذشته یک اقدام کلینیکی در بخش تعاون شروع کردیم و بخشی از تعاونی‌های غیرفعال را احیا کردیم  ضمن اینکه از تعطیلی  تعاونی‌ها جلوگیری شد. سرآغاز هر فعالیت و سازندگی در کشور با ساخت و ساز است و این بخش اگر رونق پیدا کند بخش‌های مختلف اقتصاد، تولید و سایر صنایع نیز رونق می‌یابد.

درج دیدگاه