جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

رتبه اول بیکاری مربوط به کدام استان است؟ / نیمی از تسهیلات اشتغال مناطق زلزله زده ابلاغ شده است

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۲ شهر، رتبه اول بیکاری کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: از ۶۰۰ میلیارد تومان مصوبه تسهیلات ویژه کمک به اشتغال مناطق زلزله زده استان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که از این مبلغ۱۶۰ نیز میلیارد تومان معادل ۵۴ درصد به متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، حسن عزیزی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان کرمانشاه افزود: از محل پرداخت این تسهیلات تاکنون ۱۱ هزار و ۵۲ فرصت اشغالزایی در استان ایجاد شده است.

او به روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان نیز اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این تسهیلات تاکنون ۱۷۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۱۲ درصد از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری مرحله اول ابلاغی به مبلغ بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان با ایجاد سه هزار و ۸۱۹ فرصت شغلی جذب شده است.

عزیزی در ادامه این جلسه از آماده شدن سند اشتغال دستگاه های اجرایی در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در این سند به تفکیک و با در نظر گرفتن تمام جزئیات سهم هر دستگاه اجرایی در شهرستان ها برای ایجاد اشتغال دیده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: سند اشتغال استان کرمانشاه با کمک و هم افزایی فنی همه دستگاه های اجرایی تدوین شده و سهم هر یک از دستگاه ها در خصوص اشتغال با نظر خودشان و به تفکیک و براساس واقعیت دیده شده است.

عزیزی در ادامه ملاک و سنجش عملکرد دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها در حوزه اشتغالزایی را حرکت بر اساس این سند دانست.

 

درج دیدگاه