شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

رتبه دوم پرداخت تسهیلات اشتغالزا به کدام استان رسید؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: امسال این استان رتبه دوم کشوری را در بخش پرداخت تسهیلات فراگیر برای ایجاد اشتغال کسب کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: امسال این استان رتبه دوم کشوری را در بخش پرداخت تسهیلات فراگیر برای ایجاد اشتغال کسب کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، میراحد حسینی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال آذربایجان شرقی افزود: این استان همچنین در بخش های تسهیلات مصوب شده و تسهیلات منعقد شده در بانک نیز رتبه های اول را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری یک هزار و ۳۱۲ طرح با اعتبار ۱۱ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال و اشتغال جدید ۱۱ هزار و ۷۴۰ نفر به بانک های عامل ارسال شده که از این تعداد ۳۶۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال جدید ۵ هزار و ۱۲۶ نفر در بانک های عامل مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد: از این تعداد طرح مصوب بانک ها، ۳۵۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال و اشتغال جدید ۴ هزار و ۴۸۳ نفر در بانک ها منجر به عقد قرارداد شده است.

حسینی ادامه داد: تاکنون نیز برای ۳۳۸ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۳۷ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال جدید ۳ هزار و ۸۵۰ نفر از سوی بانک های عامل تسهیلات پرداخت شده است.

وی تعداد طرح های ملی استان از محل اعتبار فراگیر را ۲۰ مورد اعلام کرد و گفت: این طرح ها با اعتبار ۱۱ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۶ هزار و ۲۷ نفر را در استان فراهم می کند که از این تعداد ۱۳ طرح با اعتبار ۸ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال ۴ هزار و ۷۷ نفر در کارگروه ملی تصویب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح های اشتغال پایدار روستایی استان اظهار داشت: در این بخش استان در تسهیلات پرداخت شده رتبه ۹ کشوری و در تسهیلات منعقد شده بانک و تسهیلات مصوب شده بانک به ترتیب رتبه ۲۱ و ۲۲ را کسب کرده است.

حسینی ادامه داد: تا ۲۹ دی امسال براساس گزارش سامانه کارا در بخش تسهیلات روستایی ۲ هزار و ۷۳۶ طرح با اعتبار ۶ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال جدید ۱۳ هزار و ۲۶۱ نفر به بانک ها ارسال شده است.

وی یادآوری کرد: از این تعداد ۸۶۶ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۴ هزار و ۷۷۸ نفر در بانک ها مصوب، ۸۱۰ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال و اشتغال ۴ هزار و ۴۳۵ نفر در بانک ها قرارداد منعقد و ۷۸۳ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال با اشتغال ۴ هزار و ۱۱۷ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اعتبار تخصیصی در این بخش را ۲ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: درصد عملکرد استان نسبت به اعتبار ابلاغی از نظر طرح های ارسال شده، مصوب، منعقد شده و پرداخت شده به ترتیب ۳۱۲، ۱۱۶، ۱۰۳ و ۹۸ است.

حسینی با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، گفت: سهمیه ابلاغی استان ۳ هزار و ۷۰۰ کارورز بود که تاکنون ۵۲۴ قرارداد با کارورزان منعقد شده است.

درج دیدگاه