جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

رتبه نخست استان همدان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: استان همدان در بخش جذب تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر رتبه نخست کشوری را نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: استان همدان در بخش جذب تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر رتبه نخست کشوری را نسبت به سهمیه در نظر گرفته شده کسب کرده است.

به گزارش تعاون آنلاین، احمد توصیفیان شامگاه سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار داشت: نرخ بیکاری در بهار سال گذشته ۸.۹ درصد بوده است اما در بهار امسال این رقم به ۸.۲ درصد رسیده است.

وی از افزایش ۲.۲ درصدی نرخ مشارکت در استان خبر داد و افزود: استان همدان پس از دو استان در رتبه کمترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی ابراز کرد: نرخ سود تسهیلات روستایی در سرمایه ثابت، ۶ درصد و در سرمایه در گردش ۱۰ درصد است. نرخ سود تسهیلات سرمایه در گردش برای شهرهای زیر ۱۰ هزار جمعیت نیز ۱۰ درصد است.

وی از ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی روستایی خبر داد و گفت: تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم به مشاغل خانگی روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان‌اینکه برای طرح‌های خرد و خود اشتغالی هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان از محل تسهیلات روستایی پرداخت می شود، ابراز کرد: به مشاغل خانگی پشتیبان نیز تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

توصیفیان با تاکید بر اینکه تا کنون ۳۸۸ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در کمیته فنی مصوب شده است، گفت: ۸۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

وی با بیان‌اینکه برای طرح های زیر ۲۵۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها می‌توان تصمیم‌گیری کرد، تصریح کرد: از ۲۵۰ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان هم توسط کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهمیه تخصیصی اشتغال روستایی در استان ۲۶۱ میلیارد تومان است که سهمیه ابلاغی به بانک‌های استان ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

توصیفیان تعداد طرح های پذیرش شده توسط بانک در سامانه کارا را یک‌هزار و ۱۱۹ طرح اعلام کرد و افزود: مبلغ این طرح‌ها ۳۸۸ میلیارد تومان است که تا کنون ۸۶ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان به اشتغال فراگیر در استان اشاره کرد و گفت: سهمیه تخصیصی اشتغال فراگیر در استان ۳۴۰ میلیارد تومان است، بنابراین ۹۶۷ طرح توسط کمیته فنی به مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۳۳۳ طرح به ارزش ۳۰۸ میلیارد تومان توسط بانک در سامانه کارا پذیرفته شده که تا کنون ۱۰۷ طرح به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان عقد قرارداد شده است.

درج دیدگاه