شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

رتبه نخست پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی نصیب هرمزگان شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این استان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: این استان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

‌به گزارش تعاون آنلاین، ‌محمدعلی سلیمی در این باره افزود: این استان به لحاظ درصد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی به نسبت سهمیه اعتبارات ابلاغی، رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی توسط بانک‌های عامل در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری  پرداخت‌ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: ۲۸۹ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت تعاونی‌ها به استان اختصاص داده‌ شده است که با پرداخت کامل این اعتبارات ۵ هزار و ۲۰۰ شغل در روستاها ایجاد می‌شود.

سلیمی در خصوص اعطای تسهیلات شش‌درصدی برای مناطق روستایی و عشایری تصریح کرد: با اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا می‌شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر و روستایی برای بهره‌مندی از این تسهیلات باید در سامانه کارا به نشانی Kara.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: پس از تائید طرح، کمیته‌های فنی ابعاد طرح را به لحاظ کیفی و کمی موردبررسی قرار می‌دهند و پس از تائید نهایی، طرح برای تأمین اعتبار به بانک معرفی و پس از بررسی در صورت داشتن توجیه فنی و اقتصادی، طرح در نوبت دریافت وام اشتغال قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه سهمیه اشتغال استان هرمزگان برای امسال ۳۰ هزار شغل اعلام‌شده است، تصریح کرد: همچنین ۳۵۲ میلیارد تومان برای اشتغال فراگیر به‌منظور ایجاد، توسعه و سرمایه در گردش با اولویت رسته شغلی که منجر به ایجاد اشتغال بیشتری شود، اختصاص داده‌شده که از این میزان تسهیلات، تاکنون حدود ۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت‌شده است.

سلیمی سهمیه ابلاغی مشاغل خانگی استان  را برای امسال ۱۹۳ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: این تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

درج دیدگاه