پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

ربیعی: سند سالمندی تدوین می شود/ ۳۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال خرد

سند سالمندی در حال نهایی شدن است . به گزارش تعاون آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به همدان با اعلام این مطلب افزود:  این اقدام به منظور استفاده از ظرفیت بازنشستگان، سند سالمندی و بازنشستگی که در برنامه ششم توسعه مطرح بود با همکاری سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی […]

سند سالمندی در حال نهایی شدن است .

به گزارش تعاون آنلاین، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به همدان با اعلام این مطلب افزود:  این اقدام به منظور استفاده از ظرفیت بازنشستگان، سند سالمندی و بازنشستگی که در برنامه ششم توسعه مطرح بود با همکاری سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و پس از تکمیل اجرایی می شود.

علی ربیعی گفت: فراهم کردن زمینه سلامتی برای سالمندان و بازنشستگی توام با تندرستی، از راهبردهای دولت تدبیر و امید است؛ چراکه وجود معلولیت برای این قشر می تواند تبعات اجتماعی منفی برای فرد و جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور در آینده به سمت افزایش سالمندان گام برمی دارد، افزود: ما برای ورود به این دوره برنامه ریزی کرده ایم که از مهمترین بخش های این برنامه می توان به اجرای طرح غربالگری آلزایمر اشاره کرد که در حال اجرا است.

ربیعی گفت: تلاش ها دولت برای ایجاد اشتغال به ثمر نشسته است اما به دلیل انباشته شدن آمار سالها بیکاری در کشور، دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه بهبود وضعیت اشتغال کمتر به چشم می آید.

وی افزود: دولت با برنامه ریزی که برای اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر دارد و اعتبارات خوبی که به این حوز اختصاص داده، امیدوار است بتواند مشکل اشتغال را به کمترین میزان کاهش داده و معضل بیکاری را ریشه کن کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۳۶۰ ورزشگاه ویژه کارگران در سراسر کشور وجود دارد، افزود: افتخار می کنیم امروز متولی امور قشر زحمتکش کارگران و بازنشستگان هستیم و تمام تلاش ما این است که امکانات رفاهی و ورزشی را برای این قشر فراهم کنیم.

ربیعی گفت: هم اینک ۴۳ خانه امید در سراسر کشور فعالیت می کند که از این تعداد ۱۸ خانه در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

وی افزود: خانه امید نهاوند بعد از همدان و ملایر سومین خانه امید این استان است و برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و امکانات لازم شامل کتابخانه، بوفه، سالن اجتماعات و رستوران در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سفر یک روزه خود به همدان ابتدا شرکت بین المللی رایان نیک واقع در شهرک صنعتی رزن را افتتاح کرد و در ادامه در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در محل استانداری همدان حضور یافت.

۳۲هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال خُرد

علی ربیعی ادامه داد: یجاد اشتغال متوسط به پایین و خُرد از اولویت های دولت تدبیر و امید است و برای تحقق این هدف ۳۲۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی افزود: تلاش برای ایجاد اشتغال های کوچک و خرد، سیاست های ضد فقر و ایجاد فضای بانشاط، مجموعه کار و رفاه اجتماعی را تشکیل می دهد و این سیاستی است که دولت دوازدهم در برنامه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه زمینه سرمایه گذاری کلان و خرد در کشور فراهم شده است، تاکید کرد: وضعیت اشتغال کشور با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته دولت، سال آینده بهبود می یابد.

درج دیدگاه