پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

رستمی مال‌خلیفه: بخش توزیع گلوگاه اقتصاد ایران است

یعقوب رستمی
یعقوب رستمی

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:توجه به بخش توزیع یکی از مهمترین گلوگاه های امروز اقتصاد ایران و نیاز شرایط فعلی است. به گزارش تعاون آنلاین، یعقوب رستمی مال خلیفه در همایش  صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون  افزود: تشویق تولیدکنندگان به رعایت عدالت در توزیع و توجه […]

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:توجه به بخش توزیع یکی از مهمترین گلوگاه های امروز اقتصاد ایران و نیاز شرایط فعلی است.

به گزارش تعاون آنلاین، یعقوب رستمی مال خلیفه در همایش  صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون  افزود: تشویق تولیدکنندگان به رعایت عدالت در توزیع و توجه تعاونی ها به اجرای صحیح قوانین از دیگر اهدافی است که باید به آن دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد:مهمترین خواسته های تعاونی های توزیعی پتروشیمی این است که توزیع کالا و محصول بین تعاونی‌ها با عدالت بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش تولید و توسعه پایدار صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون خاطرنشان کرد:مهمترین هدف برگزاری این همایش معرفی تعاونی های توزیعی و تقویت همکاری بین تعاونی ها با پتروشیمی هاست.

ضرورت توجه به نسل سوم دانشگاه‌ها

در ادامه این همایش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:ایران در تولید مقاله علمی رتبه ۱۵ را دارد اما در تولید تکنولوژی شرایط مناسبی نداریم.

حمید گرمابی افزود:برای تحقق توسعه پایدار لازم است میان تولید و دانشگاه ارتباط موثری برقرار شود.وی ادامه داد:در برنامه ششم توسعه به اهمیت پژوهش تاکید خاصی شده اما هنوز این امر اجرایی نشده است.عصو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:کمبود اعتبار مهمترین مشکل در زمینه پژوهش است.گرمابی تصریح کرد:یکی دیگر از مشکلات ما استفاده کم از دانشگاههای نسل سوم است.

این نماینده مجلس در توضیح این مطلب افزود: در حال حاضر بخش عمده دانشگاه های ما جزو نسل اول هستند که صرفا به تربیت نیروی انسانی متخصص بدون توجه به ارتباط با صنعت می‌پردازند اما دانشجویان نسل سوم این امکان را دارند که دانشجویانی مرتبط با صنعت تربیت کنند. تربیت چنین دانشجویانی می‌تواند منجر به تعامل بیشتر دانشگاه و صنعت شود.

گفتنی است همایش صنایع پایین دستی پتروشیمی و تعاون   در سالن حافظ برج میلاد در حال برگزاری است . بررسی ها نشان می دهد تعاونی های تزویعی در صنایع پایین دستی پتروشیمی نقش آفرینی فراوانی داشته اند و بررسی ها نشان می دهد هم صنایع پتروشیمی به عنوان صنعت استراتژیک ایران و هم بخش تعاون، به عنوان یکی زا مهمترین بخش های اقصتصادی در همکاری با یکدیگر می توانند شرایطی دگرگونه را ایجاد نمایند.

 

درج دیدگاه