شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سید حمید کلانتری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد مطرح کرد:

رشد ضریب اشتغال اولویت اساسی وزارت تعاون

حمید کلانتر

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به مسئله اشتغال در کشور وزارتخانه مزبور برنامه های موثری را با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی در این حوزه دنبال می کند


کلانتری در برنامه «روی خط بازار» فعال کردن آموزش های فنی و حرفه ای و ارتقای مهارت های فارغ التحصیلان دانشگاهی را از جمله برنامه های وزارتخانه مورد نظر در راستای کاهش نرخ بیکاری در جامعه برشمرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از دانش آموختگان مراکزو موسسات آموزش عالی فاقد مهارت های لازم شغلی هستند.

وی در ادامه ضمن اشاره به طرح کارورزی اظهارداشت: افرادی که در این طرح ثبت نام و سپس به بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند تا شش ماه ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان به عنوان حق زحمه موقت در اختیار آنان قرار می گیرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بعداز شش ماه حق بیمه سهم کارفرما تا دو سال در صورت جذب کارورز از سوی واحد اقتصادی مربوطه به وسیله دولت پرداخت می شود.

وی در ادامه به اجرای طرح «روستا- تعاون» در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: دولت در راستای اجرای این طرح تلاش دارد فعالیت روستائیان را در زمینه های مختلف اقتصادی با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی ها افزایش دهد.

کلانتری همچنین شناسایی مزیت های اشتغالزایی مناطق روستایی کشور را بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهارداشت: در صورت شناسایی این مزیت ها دولت با حمایت از بخش تعاونی روستایی اقدام به ساماندهی فعالیت های اشتغالزایی می کند.

وی در این گفتگو تمرکز بر توانمندسازی و ورود مردم در بخش های مختلف اقتصادی را بهترین روش برای ایجاد اشتغال دانست و اظهارداشت: تقویت حضور مردم در بخش تعاونی هااز جمله مهمترین این ابزارهاست.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال در قالب طرح روستا – تعاون تلاش می شود با مشارکت تمامی استان ها یک هزار تعاونی در یک هزار روستا به جهت احیای ظرفیت‌های اشتغال زایی در نقاط مختلف ایجاد شود.

وی افزود: این طرح در سال جاری با هدف کمک به اشتغال روستایی، توسعه و آبادانی روستاها و تقویت شبکه تعاونی‌های روستایی ازسوی وزارتخانه مربوطه در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

کلانتری در مصاحبه با رادیو اقتصاد یادآورشد: اجرای طرح اشتغال هزار روستا ـ هزار تعاونی موجب رفع فقر، محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار در نقاط روستایی خواهد شد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگ تر و کامل تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

درج دیدگاه