شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

 رفاه اقتصادی مردم را ترغیب به ماندن در مرزها می کند

  رفاه اقتصادی، مردم را ترغیب به ماندن در مرزها کرده و این امر حفاظت از مرزها را برای کشور تسهیل می کند. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب در همایش هم اندیشی مشورتی کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: خراسان جنوبی سومین استان […]

 

رفاه اقتصادی، مردم را ترغیب به ماندن در مرزها کرده و این امر حفاظت از مرزها را برای کشور تسهیل می کند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان خراسان جنوبی با اعلام این مطلب در همایش هم اندیشی مشورتی کارگزاران بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که جمعیتی حدود ۸۰۰ هزار نفر را دارد و تراکم جمعیت در این استان رد هر کیلومتر ۵ نفر برآورد شده است.

محمد سنجری در این همایش که با حضور قائم مقام مدیر عامل و معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانهای مرکز و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، ادامه داد: پراکندگی جمعیتی سبب بروز محدودیت هایی در ارائه خدمات در استان شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک استان با کشور افغانستان اشاره کرد وگفت: بدون شک تامین امنیت داخلی کشور از برقراری امنیت پایدار در مرزها آغاز می شود که باید برای این امر اقدامات لازم و همه جانبه صورت بگیرد.

سنجری ضمن اشاره به جمعیت ۴۰درصدی روستاییان و ۲۵۰هزار نفری مرزنشینان در استان؛ یکی دیگر از اقداماتی که باید در شهرهای مرزی صورت بگیرد را توجه به اقتصاد ، معیشت و اشتغال مردم مرز نشین دانست و تاکید کرد: در صورت وجود بیکاری و درآمد ناکافی و مهاجرت مرزنشینان و روستاییان می توان شاهد بروز زمینه های نا امنی و بی ثباتی در امنیت نقاط مرزی باشیم ، که این مسئله بر لزوم برنامه ریزی دقیق برای توجه به مردم مرز نشین اصرار دارد.

وی درآمد سرانه خانواده روستایی را ۱۳۶میلیون ریال و هزینه سرانه خانواده روستایی را ۱۰۰میلیون ریال اعلام کرد . وی با تاکید بر اینکه باید برای اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم مرز نشین در جهت ایجاد ثبات پایدار، سرمایه گزاری لازم در حوزه اقتصادی صورت گرفته و از ظرفیت بازارچه های مرزی استفاده کافی گردد .

او تاکید کرد: بخش اعظمی از تحقق امنیت پایدار در هر منطقه، محرومیت‌زدایی و رونق اقتصادی است، اما همین رونق اقتصادی و ایجاد امنیت پایدار اقتصادی، نیاز اولیه‌ای دارد و آن ایجاد چتر حمایتی مناسب در آن منطقه است. وی به ظرفیت شستا و صندوق های دولتی دیگر در خصوص سرمایه گذاری در منطقه اشاره کرد و از قائم مقام مدیر عامل صندوق اجتماعی بیمه روستاییان و عشایر خواست تا در خصوص فراوری محصولات کشاورزی روستاییان در استان سرمایه گذاری نماید و این مهم را راهی برای بازگرداندن ارزش افزوده تولیدات روستاییان و رونق اقتصادی در روستاها دانست.

در این همایش ، فیروزی قائم مقام مدیر عامل و معاون بیمه ای و هماهنگی امور استانها در مرکز با بیان اینکه هدف ما این است که روستاییان و عشایر در ایام کهولت سن عزتمند زندگی کنند، افزود: ۲۲ صندوق بیمه ای در کشور وجود دارد که ۳ صندوق بیمه عمومی است و صندوق بیمه سلامت، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ازجمله آن هستند.

قائم مقام معاونت صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: ماهیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختیاری و ارزان ترین صندوق بیمه ای کشور است که دو سوم حق بیمه توسط دولت و یک سوم توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه ۱۲ سال از عمر این صندوق گذشته است یک میلیون و  ۶۰۰ هزار  نفر عضو این صندوق بیمه هستند و ۴۰ هزار مستمری بگیر درکل کشور از صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

درج دیدگاه