پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

در گفت‌وگو با تعاون آنلاین:

رفع تحریم‌ها علائم حیات اقتصادی را بازگرداند

فضل الله نصیری
فضل الله نصیری

مدیرعامل تعاونی سراسری بازرگانی بین‌المللی پارس‌توسعه گفت: امضای برجام فضای تازه‌ای برای توسعه اقتصاد بین‌الملل ایجاد کرده که تأثیر آن در بازار داخلی قابل مشاهده است.

فضل‌الله نصیری در گفتگو با خبرنگار تعاون‌آنلاین بیان کرد: برجام شاید در بدو امر حداقل در ظاهر تاثیرات خود را بر زندگی مردم نشان نداد اما در ادامه روند آن در ایجاد زیرساخت‌ها و بستر‌های اقتصادی بسیار موثر بود که کم‌کم آثار آن در زندگی مردم خود را نشان می‌دهد.

نصیری در این خصوص تصریح کرد: متأسفانه تحریم‌های چند سال اخیر، اقتصاد ایران را به بیراهه برد و این امر موجب شد که دولت یازدهم با مشکلات بسیاری برای توسعه تجارت و اقتصاد مواجه باشد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید تلاش کرده تا با بکارگیری سیاست‌های کارآمد اقتصاد کشور را به تعادل و مسیر اصلی توسعه خود بازگرداند با این وجود، فرایندی زمانبر است که نیاز به صبر و شکیبایی بیشتری دارد.

نصیری تاکید کرد: سیاست خارجی دولت یازدهم شبیه معجزه بود که علاوه بر اینکه عملکرد خوبی داشته است، به منافع و شئونات ارزشی ایرانی آسیب نرساند و این نتیجه مدیریت صحیح این قوه است.

این فعال اقتصادی در ادامه اظهار داشت: اقتصاد کشور بدون تعامل بین‌المللی محدود می‌شود و نمی‌توان از همه ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شد. لذا توسعه روابط اقتصادی خارجی در این دولت از مهمترین دستاوردهای آن است.

مدیرعامل تعاونی سراسری بازرگانی بین‌المللی پارس‌توسعه بیان کرد: تاکنون تفاهمنامه‌هایی میان چند کشور در راستای توسعه فعالیت‌های بازرگانی این شرکت انجام شده که همه این‌ها نتیجه رفع برخی تحریم‌های بانکی است.

وی در ادامه با تأکید بر جمعیت قابل توجه بخش تعاون و اشتغال گفت: این بخش ظرفیت‌های بالایی دارد و با تداوم حمایت‌های دولتی می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد، لذا مهمترین انتظار بخش تعاون از دولت آینده ایجاد فضا برای حضور بیشتر آن در اقتصاد است.

درج دیدگاه