شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

رفع مشکلات دارندگان کارت های سهمیه واردات در دستور کار

بر اساس توافق حاصل شده مقرر است چهار اتحادیه مرزنشین شمال، جنوب، شرق و غرب و نماینده وزارت صنعت، معدن و شرکت صادر کننده کارت های مرزنشینان ، ماهی یک بار جلسه ای برگزار کرده و رفع مشکلات مطروحه را در دستور کار قرار دهند .

رسیدگی به مشکلات کارت های سهمیه واردات مرزنشینان در دستور کار قرار گرفت.

یعقوب رستمی مال خلیفه،مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اعلام این مطلب در گفتگو با تعاون آنلاین افزود: نشستی به منظور هم اندیشی و بررسی و مشکلات مرزنشینان با نمایندگان ١٠ اتحادیه استانی ، نماینده شرکت صادر کننده کارت(تار)، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تعاونی ها و اتحادیه ها و طرفین در این حوزه طرح و مورد بررسی قرار گرفت، گفت: بر اساس توافق حاصل شده مقرر است چهار اتحادیه مرزنشین شمال، جنوب، شرق و غرب و نماینده وزارت صنعت، معدن و شرکت صادر کننده کارت های مرزنشینان ، ماهی یک بار جلسه ای برگزار کرده و رفع مشکلات مطروحه را در دستور کار قرار دهند.

photo_2017-11-06_01-01-33

وی در توضیح این مطلب افزود: مهمترین مشکلات به مسائل مرتبط با پیشخوان دولت بر می گردد چرا که بسیاری از تعاونی ها اعتراض داشتند که چرا از آنها علیرغم دریافت هزینه ثبت نام خدمات مطلوب و بدون خطایی ارایه نمیدهند.

رستمی مال خلیفه با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام، هزینه صدور کارت و هزینه پست کارت ها از دارندگان این کارت ها دریافت می شود، ادامه داد: هزینه صدور کارت در کل ۱۸ هزار تومان و هزینه تمدید آن هر سه سال یک بار هشت هزار تومان است.

این مقام مسئول گفت: به نماینده وزارت صنعت پیشنهاد شد سایت برای ثبت نام به صورت آزاد نیز باز شود و اعضا مجبور نباشند تنها از طریق پیشخوان دولت ثبت نام کنند اما در این صورت مسئولیت نقص احتمالی مدارک بر عهده خود افرادی است که ثبت نام کرده اند.

او با تاکید بر اینکه یک میلیون ۸۰۰ هزارکارت برای خانوارهای مرزنشینان که حدود ۶ میلیون نفر جمعیت هستند صادر شده است، اضافه کرد: این کارت ها در اختیار سرپرستان خانوار قرار می گیرد، برخی می گفتند با فوت سرپرست خانوار کارت های باطل می شود اما شرکت صادر کننده چنین نظری نداشت.

photo_2017-11-06_01-01-36

وی ادامه داد:  پیشنهاد شد فراخوانی برای ساماندهی کارت ها نیز داده شود تا اگر کارت هایی صادر شده و به دست صاحبانشان نرسیده، باطل شده و کسانی که کارت ندارند نیز بتوانند ثبت نام کنند.

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی با اشاره به اینکه سهمیه ارزی کارت های مرزی برای مناطق محروم برابر با ۷۵ دلار و برای مناطق محروم ۱۵۰ دلار است گفت: با برگزاری جلسات ماهانه میان طرفین ذینفع با این مساله، مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد برطرف خواهد شد.

درج دیدگاه