جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

روحانی: نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه هراس

تعاون آنلاین – رییس جمهوری بر نیاز همگان به گفتمان امام راحل تاکید کرد و گفت: ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه هراس؛ ما مسلمان، انقلابی و ایرانی هستیم و از تعامل سازنده با جهان به نفع مردم و منافع ملی استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی این مطلب را صبح دوشنبه در آیین تجدید میثاق هیات وزیران با آرمان های امام راحل که در آستانه سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، مطرح کرد.
رئیس جمهوری افزود: گفتمان امام(ره) یعنی پیروی، پیگیری و پیشبرد آرمان های بزرگ انقلاب همچون آزادی و استقلال که از متن جمهوری اسلامی ایران برآمده، است و ما نباید به گفتمان امام به صورت گزینشی مراجعه کنیم.
روحانی ادامه داد: همه کلام، راه و مسیر امام(ره) امروز هدایتگر ماست اگر با صداقت و درستی به آن نگاه کنیم. بنابراین گفتمان امام را به گونه ای تفسیر کنیم که موجب استحکام بیشتر نظام اسلامی شود. گفتمان امام را به گونه ای باید ارائه کنیم که مایه کارآمدی بیشتر دولت جمهوری اسلامی ایران شود.
وی اضافه کرد: گفتمان امام را باید به گونه ای ثبت و تفسیر کنیم که چتر انقلاب را بر سر همه معتقدین و علاقمندان به انقلاب بگسترانیم. گفتمان امام را به گونه ای تفسیر کنیم که همه عاشقان انقلاب اسلامی در سراسر جهان جذب شوند.
رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: راه امام(ره)، راه آزادی بود و مهمترین تجلی آزادی در ایام انتخابات است که مردم در پای صندوق آرا، افراد مورد نظرشان را برمی گزینند.
روحانی یادآور شد: ما در ماه های آینده در پیشگاه تاریخ در یک آزمایش بزرگ تاریخی قرار خواهیم گرفت. مردم در آغاز سال ۹۶ پای صندوق انتخابات، حماسه دیگری را خواهند آفرید.
وی با بیان این که راه امام، راه استقلال است و استقلال به معنای انزوا نیست، تاکید کرد: استقلال به معنای عدم استیلای دیگران بر سرنوشت کشور است. ما نه بیگانه پرستیم و نه بیگانه هراس و تافته جدا بافته یا تارو پود گم شده در نقش جهان هم نیستیم.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ما مسلمان، انقلابی و ایرانی هستیم و با همه شباهت ها و تفاوت ها با دیگر مردم جهان؛ از تعامل سازنده با جهان به نفع مردم و منافع ملی استفاده خواهیم کرد.
روحانی گفت: در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که با حق الناس دانستن رای مردم، حماسه سال ۹۲ را آفرید و با نرمش قهرمانانه راه را برای یک مذاکره سرنوشت ساز ملی آماده کرد؛ امروز می دانیم در همه پیچ و خم های انقلاب و مسیر نهضت با رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرزند خلف امام راحل هستند از مشکلات به خوبی عبور خواهیم کرد.

دوران گذر از حرکت های هیجانی به سمت تدبیر و اعتدال
وی افزود: در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز انقلاب اسلامی، دولت وظیفه خود می دانست که در کنار حرم و مزار شریف امام راحل بار دیگر با آرمان ها، راه و گفتمان امام(ره) بیعت کند.
رئیس جمهوری ادامه داد: ۳۸ سال از ۲۲ بهمن سال ۵۷ گذشته است و در ۱۲ بهمن ۳۸ سال پیش امام راحل با تصمیم شجاعانه خود از تبعید به وطن بازگشت و بذری که ۱۵ سال پیش از آن، در خاک این سرزمین کاشته بود به ثمر نشست.
روحانی اضافه کرد: امام معتقد بود که نه از مسیر مسلحانه می توان در انقلاب پیروز شد و نه معتقد به خمودگی و خاموشی بود بلکه راه مبارزه فرهنگی و مردمی را با همان شیوعه اعتدالی خود در مسیر پیروزی نهایی قرارداد.
وی خاطرنشان کرد: معمولا چهل سالگی به معنای بلوغ و پختگی یک فرد و یک نظام است و به معنای گذر از دوران حرکت های هیجانی به سمت عقل، تدبیر و اعتدال است.
رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی در طول سالیان گذشته با مجاهدت مردان راستینی که در مسیر انقلاب و اسلام بوده اند، امروز به اوج بلوغ و کارآمدی خود رسیده اند.
رییس دولت یازدهم تصریح کرد: آنچه مهم است اصول، آرمان ها و اهداف ما است و روش ها و نگاه مقدس است که به ارزش های مقدس منتهی می شود وگرنه روش ها قابل تغییر است.
روحانی گفت: امسال در شرایطی به حرم امام راحل شرفیاب شدیم که یکی از یاران نزدیک امام در میان ما نیست و داغ او بر دل انقلاب و مردم ما است و میلیون ها انسان در این روزها قلبشان برای او تپید.
وی افزود: امام مرد بزرگی بود و شاگردانی بزرگ، بزرگوار و متعهد به انقلاب تربیت کرد و تحویل جامعه داد. امروز خوشحالیم که یکی از شاگردان آن امام عزیز یعنی رهبری، پرچم انقلاب را در دست دارد و ما می توانیم با هدایت های ایشان مسیر انقلاب را تا پیروزی نهایی دنبال کنیم.

تسلیت مجدد به خانواده آتش نشانان حادثه پلاسکو
رئیس جمهوری ادامه داد: متاسفیم که در آستانه ایام مبارک دهه فجر شاهد تشیع پیکر پاک خدمتگزاران عزیز آتش نشان قهرمان بر دوش ملت برای خاکسپاری هستیم. به خانواده معظم آن ها تسلیت می گویم و آن ها به خوبی می دانند همه ملت در این غم شریک و سهیم هستند.
روحانی افزود آتش نشانان فداکار نشان دادند در دل مردم و در مسیر زندگی مردم، ایثار، فداکاری و جانبازی برای کشور و منافع ملی از بین نرفته است و این روحیه ایثار در دل جوانان زنده است و زنده خواهد ماند.

امام مظهر عزت ایران
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این ایام به خانواده بزرگ امام که سهم بزرگی در انقلاب داشتند تبریک و تهنیت می گویم که این روزها روز امام، عزت و روز عزم ملی ایران است و امام مظهر این عزت و عزم ملی است.
روحانی گفت: سرمایه ایرانیان و امام متعلق به قشر خاصی نیست و از آنِ همه ایرانیان و همه مسلمانان جهان است. به خاندان بزرگ امام احترام می گذاریم مخصوصا یادگار امام که عالم فرهیخته و مدرس عالی مقام حوزه علمیه قم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که وجود ایشان برای انقلاب و کشور و همه ما مغتنم است.
رییس جمهوری در پایان گفت: امیدواریم همه بتوانیم راه و مسیر امام را ادامه دهیم و دولت خود را وامدار امام خمینی(ره) می داند و متعهد به رهرویی از مسیر و راه، و گفتمان امام با هدایت مقام معظم رهبری هستیم.

درج دیدگاه