جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

روستا تعاون؛ بهترین طرح برای ایجاد اشتغال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: دراستان زنجان تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی برای بهره‌مندی از تسهیلات به شبکه بانکی معرفی‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: دراستان زنجان تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی برای بهره‌مندی از تسهیلات به شبکه بانکی معرفی‌شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت:  سهم استان زنجان از مجموع تسهیلات کشوری  ۱۰۰ میلیارد تومان است و نرخ این تسهیلات  ۶ درصد و در شهرهای کمتر از ۱۰ هزارنفرجمعیت ۱۰ درصد بوده و پرداخت تسهیلات از پنجم بهمن‌ماه سال ۹۶ آغازشده است.

روستا تعاونوی اظهار کرد: در استان زنجان تاکنون ۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستا جهت بهره‌مندی از تسهیلات به شبکه بانکی معرفی‌شده که اعتبار موردنیاز برای این طرح‌ها  ۶۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: حدود یک‌چهارم  این طرح‌ها با ۱۲۰ میلیارد تومان  اعتبار مصوب شده و ۸۹۹ طرح با ۱۰۱ میلیارد تومان  در مرحله انعقاد قرارداد است.

یوسفی تأکید کرد: تزریق این اعتبارات در روستاها به رونق اقتصادی کمک کرده و انگیزه ماندگاری روستائیان را در این مناطق  بیشتر می‌کند.

وی به طرح «روستا تعاون» اشاره کرد و گفت: یکی از پایگاه‌های فعال برای ظرفیت‌های تولیدی و اشتغالی، روستاها هستند و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درزمینه اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی طرح روستا تعاون اجرا می‌شود و این طرح باهدف بهره‌گیری از ظرفیت روستاها و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: هدف از اجرای طرح «روستا تعاون» توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است.

 

درج دیدگاه