شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

روش درآمدزایی نوین سازمان ملی تعاون مالزی

تعاون آنلاین – سیستم کسر حقوق و دستمزد (PGA) تنها در کشور مالزی و در آنکاسا ایجاد و برای کمک به‌تمامی بخش‌ها و افراد ساخته ‌شده است.

بر اساس آخرین آمار ica.coop، تعداد ۶.۷۸ میلیون نفر که حدود ۲۷ درصد از جمعیت این کشوررا شامل می شد، جزو تعاونی‌ها بوده‌اند. تعاونی‌ها در مالزی به سه دسته اولیه، ثانویه و تعاونی‌های نوع سوم تفکیک‌شده‌اند که تعاونی نوع سوم به‌عنوان سازمان متولی و نماینده کل نهضت تعاون در سراسر کشور مالزی است. سازمان ملی تعاونی‌های مالزی، ازجمله تعاونی‌های دسته سوم است.

سازمان ملی تعاون مالزی (آنکاسا)، یک سازمان فعال در سطح ملی و به‌عنوان سازمان اصلی متولی بخش تعاون در کشور مالزی است. دولت مالزی، آنکاسا را به‌عنوان تنها مرجع نماینده نهضت تعاون در سطح ملی و بین‌المللی به رسمیت می‌شناسد.

هدف آنکاسا،کمک به تقویت اقتصاد تعاونی به منظور ارتقای تولید ناخالص داخلی این کشور و افزایش آن به ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ است. ایجاد هماهنگی و وحدت بین تعاونی‌های مالزی، انجام وظایف نمایندگی نهضت تعاون در سطوح ملی و بین‌المللی، اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویج مفاهیم و اصول تعاون بین مردم مالزی و ارائه تسهیلات خدماتی و کمک به توسعه تعاونی‌های عضو از اهداف دیگر آن محسوب می‌شود.

هم‌اکنون، کل اعضای آنکاسا بالغ‌بر ۱۲۰۰۰ هزار شرکت تعاونی و بیش از ۷.۵ میلیون عضو هستند.

این سازمان، خدمات مختلفی ارائه میدهد که می توان به سیستم کامپیوتری مدیریت، توسعه و ارتقای محصول، همتایابی تجاری اشاره کرد که سیستم کسر حقوق و دستمزد آنکاسا از بین تمامی خدمات این سازمان، خدمت متمایزتری است که موجب گردش ۴ میلیارد دلاری در سال برای این سازمان شده است.

سیستم کسر حقوق و دستمزد (SPGA)  تنها در کشور مالزی و در آنکاسا ایجاد شده و برای کمک به‌تمامی بخش‌ها و افراد ساخته‌شده است. فرقی نمی کند که متقاضی، شخص حقیقی (کارمند یا کارفرما) برای حقوق و دستمزد ماهیانه باشد ، شخص حقوقی (شرکت تعاونی/ سازمان) با هدف جمع‌آوری پرداخت‌هایی مثل وام  یا  عضو آنکاسا یا غیر عضو به منظور تکمیل فرآیند پرداخت اقساطش باشد، این سیستم برای تمامی افراد و سازمان ها  می‌تواند مفید باشدو هر فرد یا سازمانی می تواند بدان بپیوندد

.
فعالیت این سیستم به این شرح است،  دو بخش مشتری (شرکت‌های تعاونی، باشگاه‌های ورزشی، اتحادیه‌های کارگری و سازمان رفاه اجتماعی، شرکت بیمه) و کارفرما (دفاتر حسابداری، دفاتر خزانه دولت، مقر پلیس) را در نظر بگیرید.

نویسنده:فاطمه مسروری بازکیائی
کارشناس امور اقتصادی،بین الملل اتاق تعاون ایران

درج دیدگاه