پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

رونق بازار کشمش، نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان است

تعاون آنلاین – مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان تاکید کرد: برای رونق بخشیدن به بازار کشمش استان، نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان هستیم.

محمود نوری با اشاره به تولید سالانه ۲۲ هزار تن کشمش تیزابی در ابهر، از جایگاه مطلوب این شهرستان در تولید این محصول خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید در طول سال، حاکی از آن است که با برنامه‌ریزی از سوی مسئولان می‌توان شاهد رونق بازار کشمش تیزابی ابهر در سطح کشور شد.

وی همچنین از ایجاد تشکلی با مشارکت تعاونی‌های تولید کشمش در استان خبر داد و با بیان اینکه در سال آینده این امر محقق شده و شاهد راه‌اندازی زنجیره ارزش کشمش خواهیم بود، اظهار کرد: یکی از اقدامات در این راستا ایجاد تشکلی تحت عنوان تشکل تولید کشمش در استان زنجان است و این تشکل همه مراحل تولید، فرآوری و فروش را تحت پوشش قرار داده و کشاورزان از این قضیه منتفع می‌شوند.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر ۱۰۸ تعاونی در حوزه تعاونی‌های تولید، کشاورزی، روستایی و زنان در مناطق مختلف استان زنجان در حال فعالیت‌اند، اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی بیش از ۸۰ درصد تعاونی‌ها در استان زنجان را تشکیل می‌دهد و در حال حاضر ۶۷ تعاونی روستایی در سطح استان فعال بوده و تاکید ما همواره بر تشکیل تعاونی‌های تخصصی کشاورزی در استان بوده است.

به گزارش ایسنا، مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در زمینه تشکیل تعاونی‌های تخصصی، گام‌های مؤثری در استان برداشته شده که در این راستا می‌توان به تعاونی زنبورداران، مرغ‌داران و گاوداران اشاره کرد، افزود: با توجه به جایگاه شیلات در زندگی امروز، تشکیل تعاونی در این زمینه، یکی از ضروریات به‌شمار می‌رود.

درج دیدگاه