سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

برای رونق تولید ابتدا باید موانع را پیدا کرد

رونق تولید موانع تولید صنایع کارآفرنی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی امروز از شهرک صنعتی مشهد بازدید کرد و تکمیل و رفع موانع تولید را اقدامی راهبردی برای رونق تولید دانست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: کارآفرینی به دلیل نقش هایی که دارد محور کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد سنجری صبح چهارشنبه در بازدید از چند شرکت تولیدی واقع در شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق رونق تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیاز است علاوه بر تحکیم روابط کارگر و کارفرما، دیگر موانع بر سر راه تولید شناسایی و برای رفع آن اقدامات اساسی انجام شود.

کارآفرینی اجتماعی؛راهکار موثر رونق تولید

وی افزود: کارآفرینی به عنوان سمبل و نماد تلاش و موفقیت در امور بوده و کارآفرینان پیشگامان موفقیت‌ها در جوامع هستند و در واقع کارآفرینی به دلیل نقش‌هایی که دارد محور کلیدی توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آنها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور است.

وی گفت: اولین اولویت برای دولت و نظام حفظ اشتغال موجود و بعد از آن ایجاد اشتغال جدید است و ما اعتقاد داریم که یک صنعت باید به شکل کامل و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، بهره‌وری داشته باشد و در این راستا مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حل مشکلات واحدهای تولیدی به منظور صیانت از اشتغال موجود را به شدت پیگیری می کند.

سنجری تصریح کرد: شناخت نیاز بازار، ایجاد محیطی سالم و به دور از تنش و روحیه همدلی و مشارکت از عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار در رشد و ترقی تولید به شمار می رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: صنایع در اقتصاد یک کشور نقش ارزنده و مهمی دارند و کمبود و وجود مشکلات و نواقص در این حوزه مانع از رشد و توسعه همه جانبه و در نتیجه افزایش بیکاری و کاهش اشتغال خواهد شد.

درج دیدگاه