پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

۳۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی جذب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵۲ طرح به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۸۰۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵۲ طرح به مبلغ ۳۹ میلیارد و ۸۰۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، عباس رکنی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار برگزار شد افزود: بیشترین طرح اشتغال مربوط به شهرستان بیرجند و بیشترین رقم پرداختی مربوط به شهرستان بشرویه بوده است.
وی گفت: جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری از بهمن ماه ۹۶ در استان آغاز شده که تاکنون با پیگیری های مستمر اعضای کارگروه به ویژه استاندار به حدود ۴۰ میلیارد تومان رسید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۱۱ طرح بالای ۶ میلیارد تومان و با تعهد اشتغال ۸۹۷ نفر در استان برای بررسی و تایید به کارگروه ملی معرفی شده است.
وی یادآور شد: توسط مدیر پروژه های سرمایه گذاری وزارت تعاون مکاتبه ای دریافت کردیم مبنی بر اینکه مرغداری هایی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی می تواننند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بهره مند شوند.
رکنی اضافه کرد: در این زمینه هشت مرغداری در استان شناسایی شده که از این لحظه به بعد می توانند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: پارسال ۵۰۰ مورد اشتغال در چشم انداز بهزیستی استان در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۶۴۴ نفر تحقق پیدا کرد.
علی عرب نژاد افزود: همچنین سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای این نهاد حمایتی در استان ابلاغ شد که در نهایت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شد.
وی ادامه داد: سهم شهرستان بیرجند از این تسهیلات ۹۰ درصد، فردوس ۱۰۰ درصد، قاین ۹۶ درصد، درمیان ۸۷ درصد، سربیشه ۸۳ درصد، بشرویه ۹۳ درصد، سرایان ۱۰۲ درصد، زیرکوه ۱۰۶ درصد، خوسف ۱۰۰ درصد، نهبندان ۸۷ درصد و طبس ۱۰۰ درصد بوده است.
دی ماه ۹۶ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور العمل «آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی» را با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.
بر اساس این آیین نامه معادل ۱.۵ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی نزد سه بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید به عنوان موسسه های عامل سپرده گذاری تعیین شد تا با تلفیق منابع هر یک برابر با سهم صندوق توسعه ملی در اختیار طرح های اشتغالزا و تایید شده قرار گرفته و به متقاضیان وام اشتغال روستایی پرداخت شود.
مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هر یک از بانک های عامل حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص یافته است.
نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی بسته به مناطق روستایی، مرزی و عشایری متفاوت و از چهار تا ۶ درصد است که مدیران دستگاه های اجرایی با ارائه طرح و مدیران عامل بانک ها باید تا پایان تیرماه جاری نسبت به سهم استان خود اقدام کنند.

درج دیدگاه