شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

رکورد درآمدهای گمرکی کشور شکسته شد

تعاون آنلاین – گمرک جمهوری اسلامی ایران موفق شد در دولت یازدهم با کسب بالاترین میزان درآمد در سال ۱۳۹۵ در حقوق ورودی، وصول عوارض و سایر درآمدها به رکوردی جدید در این زمینه دست یابد.

عملکرد درآمدی گمرک در زمینه حقوق ورودی در سال گذشته افزون بر ۱۸۱ هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ وصول و به حساب خزانه واریز شده است؛ این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشته است.
برپایه این گزارش، کارنامه عملکرد گمرک در بخش درآمدی نشان می دهد این سازمان علاوه بر موفقیت در وصول حقوق ورودی، در بخش وصول عوارض و سایر درآمدها نیز توفیقات قابل توجهی داشته است.
وصول عوارض برای وزارتخانه ها، سازمان های دولتی و یا سازمان های عمومی غیر دولتی مانند وزارتخانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری ها، جمعیت هلال احمر و اخذ ده ها عوارض دیگر از جمله اقدامات گمرک در حوزه وصول عواید دولت بوده است.
گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی می افزاید: میزان وصولی گمرک برای سایر سازمان ها در سال ۹۵ افزون بر ۱۳هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۴ در این بخش نیز بیش از ۳۸ درصد افزایش داشته است.
عملکرد گمرک در بخش وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی که در ردیف درآمدی سازمان مالیاتی درج می شود در سال ۹۵ بیش از ۱۰۱ هزار میلیارد ریال بوده که در سال ۹۵ از این حیث نیز عملکرد گمرک ۳۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، گمرک ایران در سال ۱۳۹۵ در مجموع بیش از ۲۹۶ هزار میلیارد ریال وصولی داشته که با احتساب عملکرد معافیت ها و تخفیفات حقوق ورودی مندرج در قوانین و مقررات، این رقم به حدود ۳۳۳ هزار میلیارد ریال می رسد.

 

درج دیدگاه