شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با تعاون آنلاین:

نقش موثر تعاونی‌ها در صنعت ریلی

تفاهم‌نامه‌ای دو هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه، اواخر سال ۹۷ امضا شد که اعتبار آن ابلاغ و بخش اول این اعتبار تخصیص یافته و بانک‌های عامل در این زمینه مشخص شدند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره فعالیت شرکت های تعاونی گفت: دولت بنا ندارد که بخش ریلی را به تنهایی اداره کند و برای ارائه خدمات به مردم از بخش های مختلف اقتصاد مانند بخش خصوصی و تعاونی کمک می‌گیرد.

سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با تعاون آنلاین با بیان اینکه تعاونی ها در حوزه ریلی نقش مهمی را ایفا می‌کنند تصریح کرد: فعالیت شرکت های تعاونی در حوزه حمل و نقل ریلی بسیار گسترده است از بخش زیر ساخت تا بخش خدمات و حمل و نقل تعاونی ها حضور موثر دارند.

درخواست وزیر تعاون از معاون‌اول برای حذف امتیاز واردات ریل از اوراسیا

وی با اشاره به اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آماده فعالیت با همه بخش های مختلف اقتصاد است افزود: تعاونی‌هایی که در زمینه صنعت ریل متخصص باشند آماده همکاری با آنها هستیم و تجربه نشان داده فعالیتشان به گونه ای است که هم ما راضی هستیم و هم آنها.

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد: چند ماه پیش با وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولید داخل در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته آن کارگروهی تشکیل شد تا از سایر نهادها نیز دعوت به عمل آید برای حمایت از تولید داخل در حوزه ریلی اقدام کنند که شاهد رونق تولید در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی باشیم.

رسولی با اشاره به این‌که کاهش وابستگی به خارج و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در دستور کار راه‌آهن قرار دارد، اضافه کرد: حمایت‌های مختلفی را در این زمینه انجام خواهیم داد تا ظرفیت‌های موجود را با تقاضاها تطبیق دهیم و برای شرکت‌های فعال زمینه سفارش ساخت فراهم شود و استفاده از نمونه‌های خارجی که توان تولید داخل آنها وجود دارد، ممانعت به عمل می آوریم.

وی با اشاره به اولویت‌های شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸، خاطر نشان کرد: ارتقای بهره‌وری شبکه و ناوگان ریلی به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت موجود، اتصال مراکز عمده بار به ریل، شبکه ریلی طبق یک برنامه زمانبندی چند ساله و حمایت از تولید داخل در افزایش ناوگان باری و مسافری از اولویت‌های شرکت راه‌آهن برای امسال است.

وی همچنین در زمینه حمایت از تولید داخل در چارچوب افزایش ناوگان باری و ریلی، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای دو هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه، اواخر سال ۹۷ امضا شد که اعتبار آن ابلاغ و بخش اول این اعتبار تخصیص یافته و بانک‌های عامل در این زمینه مشخص شدند و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

درج دیدگاه