جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

رییس اتاق ایران: دولت با گزینش نشان برتر تجاری، خلاء ۳۰ساله را پر کرد

تعاون آنلاین – رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نخستین جشنواره «نام نشان ایرانی» گفت: دولت یازدهم به خلاء مهمی در زمینه نشان تجاری (برند) پایان داد که براساس قانون رفع موانع تولید، اقدامی قابل توجه است.

«غلامحسین شافعی» بعدازظهر یکشنبه در این جشنواره که در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، افزود: درخشش برخی بنگاه های اقتصادی در سطح جهان و ماندگاری آنها در چند قرن حاصل نشان تجاری است.
وی گفت: امروز در محیط کسب و کار کشور اهمیت پشتیبانی برند جایگاه خود را بازیافته است و بنگاه ها خود را با تحولات و فناوری روز تطبیق می دهند.
رییس اتاق ایران تاکید کرد بی توجهی به یک سرمایه قابل ارزش یعنی برند موجب می شود نام و نشان یک بنگاه به نابودی کشیده شود.
وی گفت: واقعیت این است که رمز ماندگاری کالا در جامعه مصرفی، نشان تجاری است و به این ترتیب با مصرف کنندگان رابطه برقرار می شود.
شافعی ابراز امیدواری کرد اکنون که شرایط به گونه ای رقم خورده که موضوع نام و نشان در کشور معنا پیدا کرده است انتظار می رود با این امر به عنوان یک موضوع مقطعی و موقت برخورد نشود.
وی اضافه کرد: حمایت از نشان و برند در بازار داخلی ، نقشه راهی برای حضور در بازارهای بین المللی است که می تواند تولید فراملی را به دنبال داشته باشد و مفهوم سازی اقتصاد مقاومتی با مشخصه درونزایی و برونگری است.
به گزارش ایرنا، سازمان توسعه تجارت ایران نخستین جشنواره نام نشان ایرانی را عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار کرد.
این جشنواره با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهدای تندیس برنزین به ۱۸ برند برتر ایرانی در سال ۱۳۹۵ به کار خود پایان داد.

درج دیدگاه