شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

زنجان چقدر بیکار دارد؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان تعداد بیکاران را کمتر از ۳۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با کاهش تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری۷ میلیارد تومان در صندوق بیمه بیکاری صرفه‌جویی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان تعداد بیکاران را کمتر از ۳۴ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با کاهش تعداد دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری۷ میلیارد تومان در صندوق بیمه بیکاری صرفه‌جویی شد.
به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به هفته کارگر اختصاص دارد و برنامه‌های این هفته در استان زنجان با مسابقات ورزشی بین واحدهای تولیدی و صنعتی آغاز می‌شود.
وی غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: تلاش داریم در این هفته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ با یکی از شرکت‌های بیمه از ظرفیت بخش تعاون در راستای حمایت‌های بیمه‌ای و تأمین اجتماعی کارگران و خانواده‌های آن‌ها با اولویت افراد آسیب‌پذیر استفاده کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه زنگ کارگر در شرکت خالص‌سازان روی نواخته می‌شود ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌های کارآفرینان برتر، کارگران نمونه و مدال‌آوران کارگران ورزشی در دستور کار قرار دارد.
وی به برنامه تجلیل از مسن‌ترین کارگر بازنشسته و زنان کارگر اشاره کرد و گفت: جشن انتظار نیز در هفته کارگر برگزار می‌شود ضمن اینکه کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‌هایی را به دانش‌آموزان به عنوان سنگرداران تولید ارائه می‌دهند.
یوسفی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که با همکاری نهادهایی مانند شهرداری تورهای کارخانه‌گردی برگزار کنیم تا از نزدیک با فعالیت واحدهای تولیدی آشنا شوند.
وی در مورد حوادث ناشی از کار ابراز کرد: در سال گذشته ۸ هزار و ۵۹۰ مورد بازرسی انجام شده که نشان می‌دهد حوادث ناشی از کار در استان زنجان روند نزولی به خود گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در راستای کاهش حوادث کار به ۳۶۵ کمیته رسیده است بیان کرد: از دیدگاه ما بحث ایمنی تنها به کارگاه‌های تولیدی محدود نیست بلکه برخی صنوف هم نیاز به تمهیدات ایمنی دارند که در این راستا از بازار و پاساژها نیز بازرسی کردیم.
یوسفی با اشاره به اینکه زمانی در استان زنجان ۴ هزار نفر بیمه بیکاری می‌گرفتند تصریح کرد: در سال گذشته هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد و شمار افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در پایان سال به ۳ هزار و ۹۳ نفر رسید.
وی تعداد افرادی که از دریافت بیمه بیکاری به اشتغال مجدد رفتند را ۲۸۷ نفر برشمرد و گفت: با این اقدامات ۷ میلیارد تومان در صندوق بیمه بیکاری صرفه‌جویی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان قراردادهای سفیدامضا را پدیده‌ای نامبارک خواند و افزود: سامانه جامع روابط کار راه‌اندازی شده و باید قراردادها در این سامانه درج شود و با اجرای کامل آن پرونده قراردادهای سفید امضا برای همیشه بسته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه‌شده اجباری در استان زنجان داریم عنوان کرد: این در حالی است که ۵ هزار بازنشسته از چرخه بیمه خارج و ۱۲ هزار شاغل رسمی به بیمه‌شدگان اجباری اضافه شدند.
یوسفی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان زنجان از ۹.۷ درصد در سال ۹۵ به ۹.۶ درصد در سال ۹۶ رسید ابراز کرد: در حال حاضر کمتر از ۳۴ هزار نفر بیکار در استان زنجان داریم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: باید آثار سوء خرید کالای خارجی در جامعه تبیین شود تا مردم از کالای ایرانی حمایت کنند ضمن اینکه این حمایت باید با رعایت حقوق مصرف‌کننده باشد و نباید از جنس بی‌کیفیت حمایت کنیم.

درج دیدگاه