جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان :

زنجیره ارزش کشمش در زنجان راه اندازی می شود

تعاون آنلاین – مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان از ایجاد تشکلی با مشارکت تعاونی های تولید کشمش دراستان خبر دادو گفت: در سال ۹۶ این امر محقق می شود و زنجیره ارزش کشمش راه اندازی می شود.

محمد نوری با اشاره به تولید کشمش در استان زنجان، افزود: سالانه ۲۲ هزار تن کشمش تیزابی در شهرستان ابهر تولید می شود که برنامه ریزی از سوی مسوولین موجب رونق بازار این محصول شود.

وی با اشاره به هزینه زیاد تولید محصول کشمش با پرداخت یارانه رضایت کشاورزان را ندارد، اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی در قالب تعاونی ها درصدد راه اندازی مراکزی که متقاضی خرید کشمش از باغداران هستند می باشد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان از ایجاد تشکلی در قالب تعاونی هاتشکل تولید کشمش دراستان خبر داد و گفت: در سال ۹۶ زنجیره ارزش کشمش راه اندازی می شود و از صفر تا۱۰۰ از مرحله تولید و فرآوری و فروش در اختیار این زنجیره قرار می گیرد و کشاورزان ذیفع خواهند بود.

نوری افزود: در حال حاضر  ۱۰۸ تعاونی در حوزه تعاونی های تولید، کشاورزی، روستایی و زنان در مناطق مختلف استان زنجان در حال فعالیت هستند.

نوری یاد آورشد: تعاونی های روستایی بیش از ۸۰ درصد تعاونی ها در استان زنجان را تشکیل می دهد و در حال حاضر ۶۷ تعاونی روستایی در سطح استان فعال است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان بر لزوم تشکیل تعاونی در برخی حوزه های تخصصی کشاورزی در استان زنجان، تاکید کرد.

به گزارش مهر، نوری افزود: در حوزه تعاونی های تخصصی کشاورزی در حال حاضر تعاونی هایی همچون تعاونی زنبورداران، مرغداران، گاوداران در استان فعال است ولی تشکیل تعاونی در حوزه های طیور و شیلات نیز ضروری به نظر می رسد.

درج دیدگاه