جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

سامانه جذب نخبگان در صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد

سامانه جذب نخبگان در صندوق بازنشستگی کشوری رونمایی شد و تا دو هفته باز خواهد بود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سامانه جذب نخبگان در این صندوق راه اندازی شده است، گفت: افرادی که شرایط لازم را دارند می‌توانند برای جذب در صندوق ثبت نام کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، میعاد صالحی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه نشست شورای عالی رفاه که ظهر امروز در وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از سامانه جذب نخبگان در صندوق کشوری خبر داد و گفت: این سامانه امروز رونمایی می‌شود و تا دو هفته آینده برای ثبت نام نخبگانی که شرایط کار در زیر مجموعه‌های صندوق‌ها دارند، باز خواهد شد.

خبر مهم درباره صندوق‌های بازنشستگی

وی افزود: پس از ثبت نام بررسی‌های لازم انجام می‌شود و پس از آن مصاحبه از افراد دارای شرایط صورت می‌گیرد که اولویت با فرزندان بازنشستگان کشوری خواهد بود.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وام ۲۰ میلیون تومانی برای فرزندان بازنشستگان کشوری اظهار داشت: فرزندان بازنشستگان کشوری که در سال ۹۷ عقد آنها به ثبت رسیده باشد می‌توانند ثبت نام لازم را انجام دهند و به هزار نفر از بازنشستگان وام ۲۰ میلیونی تعلق و به حساب آنها واریز خواهد شد.

صالحی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان کشوری نیز تصریح کرد: افزایش ۱۸ درصدی یا ۴۴۰ هزار تومانی، ۲۵ اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان واریز شد و همزمان حقوق آنها نیز همسان سازی شد که بدین منظور ۵ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص داده شده بود.

وی در خصوص عزل مدیری که بیش از ۳۰ میلیون تومان دریافت کرده بود، خاطرنشان کرد: مدیر یکی از زیر مجموعه‌های صندوق کشوری، دریافتی‌اش بیش از ۳۰ میلیون تومان بود که در راستای شفافیت این مدیر از کار برکنار شد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: گام اول شفاف سازی برداشته شده و ۴ گام بعدی طی روزهای آینده برداشته خواهد شد.

صالحی ادامه داد: متأسفانه در برخی از زیر مجموعه‌های صندوق کشوری، مدیران حقوق‌های بالایی دریافت می‌کردند. من از اینجا تأکید می‌کنم تمام مدیران عامل ذیل قانون رعایت کنند.

وی افزود: فشارهایی ممکن است وارد شد چرا که منافعی در میان است اما به لطف خدا و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانستیم در این زمینه اقدامات مفیدی را انجام دهیم.

درج دیدگاه