پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سخنگوی کمیسیون بهداشت: شریعتمداری بر ادامه شفاف سازی در وزارت‌ تعاون تاکید دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۸ گفت: شریعتمداری بر ادامه روند شفاف سازی در این وزارت‌خانه تاکید کرده و گفت که جلوی پرداخت‌های تجومی گرفته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۹۸ گفت: شریعتمداری بر ادامه روند شفاف سازی در این وزارت‌خانه تاکید کرده و گفت که جلوی پرداخت‌های تجومی گرفته خواهد شد.
حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی، میعاد صالحی مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشور، محمدحسن زدا سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا حضور داشتند.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در سال ۹۸، افزود: شریعتمداری بر ادامه روند شفاف سازی در وزارت‌خانه تاکید کرد و گفت جلوی پرداخت‌های تجومی گرفته خواهد شد و هر کسی که خارج از دستور عمل مشخص شده، دریافتی داشته باشد، ضمن برخورد قانونی تمامی وجه نیز به بیت‌المال بازگردانده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: در ادامه جلسه نشست، رئیس سازمان بهزیستی ۸۵ برنامه سازمان متبوعش در سال ۹۸ را اعلام کرد که حمایت از سالمندان، حمایت از معلولین، برنامه‌های بررسی بیماری‌های ژنتیکی، ژن شناسی، توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر، تامین مسکن برای معلولین و نیازمندان نمونه‌های بارز آن‌ها بودند.

عابدی گفت: در ادامه جلسه، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در رابطه با بهبود برنامه‌های وزارت‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی و افراد تحت پوشش بهزیستی و ارتقا درآمد‌ها از طریق شرکت‌های وابسته به شستا پیشنهاداتی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: ما از سازمان بهزیستی انتظار پیشگیری بیشتری داریم، برای ما قابل قبول نیست خانواده‌ای بیش از یکی معلول در خانه داشته باشد، چرا که خانواده باید بعد از تولد فرزند اول، آموزش‌های لازم را ببیند و برای فرزندآوری آزمایشات تکمیلی ژنتیکی انجام دهند تا فرزندان معلول دیگری به خانواده اضافه نشود.

عابدی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح‌های بسیار خوب اعضای کمیسیون این بود که، برخی از سالمندان از توان جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند اما از انزوا رنج می‌برند، از طرفی کودکان بی سرپرست زیادی در مراکز بهزیستی هستند، این دو مرکز باهم ادغام شوند و سالمندان از کودکان بی سرپرست نگه داری کنند تا هم از تنهایی خارج شوند و هم محیطی باشد برای اینکه سالمندان احساس مفید بودن داشته باشند و به نوعی نقش والدین بچه‌های بی سرپرست را ایفا کنند، این ایده به عنوان یک پیشنهاد به سازمان بهزیستی مطرح شد.