جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

سرانه ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه ایجاد اشتغال در این استان ۳۱ میلون تومان بوده که نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه ایجاد اشتغال در این استان ۳۱ میلون تومان بوده که نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

به گزارش تعاون آنلاین، پروانه نیک مرام امروز در نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میانگین سرانه ایجاد اشتغال در کشور از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی-عشایری ۴۸ میلیون تومان بوده در حالی این میزان در کهگیلویه و بویراحمد ۳۱ میلیون تومان بوده که در این زمینه رتبه اول را در بین استان‌ها داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ میلیارد تومان از محل تسهیلات توسعه اشتغال روستایی-عشایری به استان ابلاغ شده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۶۸ میلیارد تومان طرح در بخش‌های مختلف در کارگروه فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوب و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

نیک‌مرام ابراز کرد: تاکنون از ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده ۸۱ درصد با بانک انعقاد قرارداد شده که در مجموع ۵۳ درصد نیز پرداخت و مابقی نیز در دست اقدام و تشکیل پرونده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۷۰ درصد طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در کارگروه تصویب و در این زمینه رتبه ۶ کشور را داریم در حالی میانگین کشوری در این حوزه ۴۱ درصد است.

نیک‌مرام بیان کرد: همچنین ۴۷ درصد طرح‌های کارگروه فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز توسط بانک‌ها تایید شده و مابقی نیز در دست اقدام بوده که در این زمینه نیز رتبه هشتم کشوری را داریم.

وی با تقدیر از پیگیری‌ فرماندارن بویراحمد و گچساران برای برطرف کردن مشکلات سد راه پرداخت تسهیلات اشتغال ادامه داد: تاکنون ۶۱ درصد سهمیه اختصاص یافته دو شهرستان بویراحمد و گچساران از محل تسهیلات اشتغال توسعه روستایی و عشایری جذب شده است و دو شهرستان کهگیلویه و چرام نیز کمترین جذب را داشته‌اند.

نیک مرام با اشاره به اینکه شهرستان لنده از ۳ میلیارد تومان تهسلیات اختصاص یافته ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جذب کرده است، اظهار داشت: شهرستان‌های دنا و بهمئی نیز به ترتیب ۵۰ و ۵۵ درصد تسهیلات اختصاص یافته را جذب کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۲۵۸ میلیارد تومان طرح در حوزه جهاد کشاورزی به بانک معرفی شده که تاکنون ۳۶ میلیارد تومان در این بخش جذب شده است.

 

 

درج دیدگاه