پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

سرپرست بانک توسعه تعاون خبر داد: بخشودگی ۶ درصدی جرائم دیرکرد، تا پایان شهریور ماه

حجت-اله-مهدیان-بانک-توسعه-تعاون
حجت-اله-مهدیان-بانک-توسعه-تعاون

تأمین مالی تعاونی ها یکی از مهم ترین موضوعات و سنگ های پیش پای اقتصاد تعاون کشور است و بسیاری از ایده هایی که می توانند به تشکیل تعاونی های بزرگ ختم شوند تنها به این دلیل روی کاغذ می مانند که نمی توانند سرمایه اولیه ای برای شروع کسب و کار خود دست و […]

تأمین مالی تعاونی ها یکی از مهم ترین موضوعات و سنگ های پیش پای اقتصاد تعاون کشور است و بسیاری از ایده هایی که می توانند به تشکیل تعاونی های بزرگ ختم شوند تنها به این دلیل روی کاغذ می مانند که نمی توانند سرمایه اولیه ای برای شروع کسب و کار خود دست و پا کنند. بانک توسعه تعاون کشور به عنوان اصلی ترین بانک اعطا کننده تسهیلات به فعالان بخش تعاون کشور، نقشی مهم در این میان ایفا می کند. به گفته سرپرست این بانک، دریافت کنندگان تسهیلات بانکی از این بانک که مشمول جریمه شده اند، تا انتهای شهریور ماه فرصت دارند با تسویه بدهی شان، از بخشودگی ۶ درصدی در جریمه ها بهره مند شوند.

بانکی برای تعاونی ها

سرپرست بانک توسعه تعاون کشور در همایش«تعاون، راه سوم در اقتصاد» که صبح امروز در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، در معرفی خدماتی که این بانک ارائه می دهد گفت:«بانک توسعه تعاون کشور از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و هر چند خود ما هم معتقدیم که آنچنان که باید در ارائه خدماتمان موفق نبوده ایم، راهی که طی می کنیم رو به سوی پیشرفت دارد. این مسأله شاید به این دلیل رخ داده باشد که آورده نقدی ای که بانک ما با آن آغاز به کار کرد، چندان زیاد نبود. ما با ۵۰۰ میلیارد تومان کار خود را شروع کردیم و اکنون این سرمایه به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. ما به شدت نیازمند افزایش سرمایه مان هستیم و چنانچه این اتفاق بیفتد می توانیم خدمات مان را افزایش دهیم.»

حجت الله مهدیان افزود:«مطابق اساسنامه بانک توسعه تعاون، ما باید ۷۰ درصد از تسهیلات اعطایی مان را به بخش تعاون بدهیم و البته نه تنها به تعهداتمان عمل کرده ایم که بیش از این مقدار هم تسهیلات به تعاونی ها داده ایم.»

مهدیان به خوش حسابی وام گیرندگان بخش تعاون هم اشاره کرد و گفت:«تنها حدود ۸ درصد از تسهیلاتی که ما به تعاون گران داده ایم معوق شده و این نشان می دهد که وام گیرندگان در این بخش افراد خوش حسابی هستند.»

مهدیان همچنین به بخشودگی قسمتی از جرائم دیرکرد وام گیرندگان اشاره کرد و افزود:«بر اساس برنامه جدیدی که در بانک توسعه تعاون پی ریزی شده است، تا انتهای شهریور ماه سال جاری، ۶ درصد از جریمه دیرکرد تسهیلات اعطایی، برای کسانی که بدهی هایشان را تسویه کنند، مشمول بخشودگی خواهد شد که این هم فرصتی مناسب برای دریافت کنندگان تسهیلات است و هم فرصتی مناسب برای بانک تا بخشی از مطالباتش را وصول کند.»

 

 

درج دیدگاه